Strateski plan rada 2022-2024 i Godišnji program rada suda za 2022. godinu
Broj: 076-0-Su-22-000 270
Mjesto: Novi Grad, 28.01.2022. godine
Strateški plan rada
2022 - 2024
Godišnji program rada
za 2022. godinu
OSNOVNI SUD U NOVOM
GRADU
|
|
28.01.2022.
godine
SADRŽAJ
1) Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat,
misija i vizija
2) Sažetak analize strateškog
okvira
3) Pregled strateških / trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja
4) Sažetak prioriteta za
plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji
4) Analiza unutarnjeg i
vanjskog okruženja u kojem radi sud
B. Pregled ciljeva i
godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima
C. Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta
A. Uvod
(Unijeti svrhu i cilj strateškog planiranja i izrada
godišnjeg programa rada. Tekst ne bi trebao da prelazi više od jedne i pol
stranice. Osnov u preambuli navesti odredbe Zakona o sudovima i Pravilnika o
unutrašnjem sudskom poslovanju. Možete ukratko navesti historijat suda)
Prema Zakonu o sudovima u RS („Sl.
glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka
Ustavnog suda i 100/17) Osnovni sud u Novom Gradu mjesno je nadležan za
teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni. U skladu sa pomenutim
Zakonom ovaj sud je nadležan za rješavanje krivičnih, parničnih, izvršnih,
vanparničnih, prekršajnih predmeta, kao i za pružanje pravne pomoći, te
obavljanja drugih poslova povjerenih Zakonom.
Osnovni sud u Novom Gradu Godišnjim
programom rada suda za 2022. godinu želi da predstavi način planiranja i način
ostvarenja postavljenih srednjoročnih ciljeva kako bi doprinjeo razvoju modernijeg,
transparentnijeg i efikasnijeg pravosuđa.
Ovaj sud želi da sistemskim
djelovanjem ostvari strateške ciljeve pravosuđa BiH, koji će u krajnjoj liniji
dovesti do visokog stepena efikasnosti i ažurnosti samog suda, a osnovni izazov
je stvaranje pozitivne atmosfere čiji je cilj ažuran i funkcionalan sud u
službi građana i uspostave vladavine prava.
Ostvarenjem postavljenih strateških,
odnosno trogodišnjih ciljeva, ostvaruju se i strateški ciljevi VSTV – a kao
krovne pravosudne institucije u BiH koja omogućava jednak pristup pravdi i
jednakost svih građana pred zakonom, a koja je svojim strateškim planom definisala četiri ključna
načela na kojima se zasniva funkcionalno pravosuđe: efikasnost, kvalitet,
odgovornost i nezavisnost.
1) Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o
misiji. Mandat, misija i vizija
1)
Opis nadležnosti suda, sa vizijom i
izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija.
Osnovni sud u Novom Gradu prema Zakonu
o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda,
44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) mjesno je nadležan za teritorije
opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni.
Osnovni sud u Novom Gradu nadležan je
da u prvom stepenu sudi:
a)
U krivičnim premetima:
1)
za krivična djela za koja je zakonom
propisana kao glavna kazna – novčana kazna ili kazna zatvora od deset godina,
ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda,
2)
za krivična djela za koja je posebnim
zakonom određena nadležnost osnovnog suda,
3)
za krivična djela za koja je Sud BiH
prenio nadležnost na osnovi sud,
4)
za bilo koji krivični postupak protiv
maloljetnika,
5)
da postupa tokom istrage i nakon
podizanja optužnice u skladu sa zakonom,
6)
da odlučuje o vanrednim pravnim
lijekovima kada je to zakonom predviđeno,
7)
da odlučuje o brisanju osude i
prestanku mjera bezbjednosti i pravnih posljedica osude, na osnovu sudske
odluke,
8)
da postupa po molbama za pomilovanje u
skladu sa zakonom;
b)
U građanskim predmetima:
1)
u svim građanskim sporovima,
2)
u vanparničnom postupku;
v)
U prekršajnim predmetima:
1) u svim prekršajnim
predmetima,
2) o zahtjevima za
ponavljanje prekršajnog postupka;
g) U drugim predmetima:
1) da sprovodi izvršni
postupak, ako zakonom nije drugačije određeno,
2) da određuje mjere obezbjeđenja,
ako zakonom nije drugačije određeno,
3) da rješava u posebnim postupcima,
ako zakonom nije drugačije
određeno,
4)
da pruža pravnu pomoć sudovima u BiH,
5) da vrši poslove međunarodne pravne
pomoći, ako zakonom nije određeno da neke
od tih poslova vrši okružni sud,
6)
da vrši poslove upisa registracije udruženja građana i
7)
da vrši druge poslove određene zakonom.
Misija
Osnovni sud u Novom Gradu pruža efektivnu
pravnu zaštitu kroz brzo i efikasno donošenje sudskih odluka za građane sa
teritorije svoje nadležnosti.
Vizija
Osnovni sud u Novom Gradu je nezavisan i
sposoban sud koji pruža pravnu zaštitu prava i sloboda građana sa teritorije
svoje nadležnosti kroz donošenje kvalitetnih odluka i rješavanje predmeta u
razumnom roku, te koji nepristrasnim i transparentnim radom u krajnjoj liniji
doprinosi efikasnosti rada pravosuđa u cjelini.
Sažetak analize strateškog okvira
(Analiza strateškog okvira u
oblasti pravosuđa podrazumijeva pregled ključnih strateških dokumenata u Bosni
i Hercegovini, međunarodnih ugovora, zakonskih propisa i drugih analiza
strateškog okvira u oblasti pravosuđa, te ne bi trebala biti duža od dvije
stranice.)
-
Ustav Bosne i Hercegovine
– kao najviši pravni akt na kojem se temelje pravni akti niže pravne snage,
-
Ustav Republike Srpske –
kao najviši pravni akt u RS, u skladu sa kojim moraju biti svi ostali zakonski
i podzakonski propisi,
-
Zakon o Visokom sudskom i
tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine – kao početni, temeljni zakon kojim se
uređuje imenovanje sudija, mandat, disciplinska odgovornost, razrješenje i dr.,
što utiče na efikasnost i učinkovitost samog suda,
-
Zakon o sudovima u
Republici Srpskoj – iz kojeg se crpi mandat, odnosno nadležnost suda,
-
Strateški plan VSTV – kao
glavna smjernica u izradi strateškog plana suda.
3) Pregled
strateških i trogodišnjih ciljeva za period strateškog
planiranja
(Ukratko navesti strateške i trogodišnje
ciljeve sa kratkim opisom za period strateškog planiranja od tri godine)
1. Povećanje efikasnosti na izvršnom referatu.
Na smanjenje broja
neriješenih izvršnih predmeta sud će uticati na taj način što će češće
održavati sjednice sudijskih kolegija i tražiti češće kontinuirano
izvještavanje predsjedniku suda o radu na izvršnim predmetima, te se truditi da
se uspostavi bolja iskorištenost radnog vremena u smislu što manjeg broja
odgođenih i odloženih ročišta, bez posebno opravdanog razloga, a u tom pravcu
će sarađivati sa VSTV, a sve u cilju kako bi se što više smanjio broj
neriješenih izvršnih predmeta i ostavilo više prostora za rad na novim
predmetima, što bi u krajnjoj liniji uticalo na ažurnost suda, te bi se podigla
i sama efikasnost ovog referata.
Dosadašnja
prosječna dužina trajanja postupka na izvršnom referatu u 2021. godini je
iznosila 124,7 dana.
2. Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu.
Smanjenje vremena
trajanja postupaka u parničnom referatu sud planira postići na način što će
podići svijest i poboljšati edukaciju sudija, koja će se kontinuirano odvijati
u CEST, uticati da isti što manje odgađaju/odlažu ročišta i podižu disciplinu u
sudnici, te bolje i čvršće rukovode postupkom, te na taj način postići da se
sudski postupci rješavaju unutar predvidivih i optimalnih rokova (u razumnom
roku) i eventualno na miran način, zaključenjem sudske nagodbe.
Dosadašnja
prosječna dužina trajanja postupka na parničnom referatu u 2021. godini je
iznosila 103,3 dana.
3. Poboljšanje kvaliteta rada suda.
Ostvarenjem prva dva
strateška cilja, tj. povećanjem efikasnosti na izvršnom referatu i smanjenjem
vremena trajanja postupka u parničnom referatu, sud će u krajnjoj liniji
poboljšati i sam kvalitet svoga rada, donoseći što kvalitetnije odluke i u
razumnom roku, nastojeći da u što većoj mjeri približi optimalne i predvidive
rokove, te će težiti ka potpunom popunjavanju radnih kapaciteta.
Ukupan broj
završenih predmeta u 2021. godini je 3.907, od toga je 194 predmeta na koje je
izjavljena žalba, dok je 106 predmeta potvrđeno odlukama po žalbi.
4) Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema
i rizika u realizaciji
(Sažetak prioriteta za plansku godinu,
kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji; napomena: najviše jedna
stranica po strateškom cilju. Cilj godišnjeg programa rada jeste prikazati
ključne prioritete po strateškim i trogodišnjim ciljevima koje sudovi planiraju
realizirati u planskoj godini, pri tome vodeći računa o potencijalnim
preprekama za realizaciju u formi potencijalnih problema i rizika. Ukratko
navesti koji su prioriteti suda, s kim planirate surađivati, i šta želite
ostaviti svojim svakim strateškim ciljem. Tekstualno obrazložiti.)
Sud će u narednom periodu nastojati da
kroz identifikaciju svojih slabosti prvenstveno poveća kvalitet sudskih odluka,
upotpuni radne kapacitete suda (nedostatak daktilografskog osoblja), a to sve
kako bi realizovao u potpunosti svoje strateške i trogodišnje ciljeve, te
pojačati kontrolu rada na sudskim predmetima (kroz razne izvještaje o radu po
predmetima, održavanjem sudijskih kolegija…) kako bi se smanjilo vrijeme
trajanja sudskih postupaka, a u tom pravcu će se truditi da što više vrši
edukaciju kako sudskog tako i nesudskog osoblja (sudskog izvršitelja),
sugerisati sudijama da bolje i više prate sudsku praksu viših instanci, kao i
da češće pohađaju seminare vezane za referate na kojima rade, s tim da objektivne
okolnosti na koje sud ne može uticati prilikom realizacije postavljenih
ciljeva, kao što su: migracije stanovništva, odlazak stručnih kadrova,
nedostatak finansijskih sredstava, opštepoznata epidemiološka situacija sa
virusom Covid – 19 i dr., mogu uticati na otežavanje ostvarenja postavljenih
ciljeva ili čak na potpunu nemogućnost realizacije istih.
4) Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud
(SWOT
analiza ne bi trebala biti duža od dvije stranice. ispod tabele je potrebno ukratko
obrazložiti Snage/Slabosti/Prilike/Prijetnje)
„SWOT“ analiza jedna je od najpoznatijih i osnovnih
tehnika strateške analize. Riječ je o jednom od ključnih alata kod donošenja
strateških odluka. Ova analiza identificira i analizira četiri aspekta, a to
su: S Strengths (Snage), W Weaknesses (Slabosti), O
Opportunities (Prilike) i T Threats (Prijetnje). Promatranjem vlastitih
snaga i slabosti u kombinaciji s prilikama i prijetnjama iz okruženja dolazimo
do strateških saznanja kako bismo mogli poduzeti pravilne mjere i aktivnosti za
postizanje željenih i drugih ciljeva.
UNUTARNJI FAKTORI/ČIMBENICI |
SNAGE (STRENGTHS) |
SLABOSTI (WEAKNESSES) |
ü
- kadrovski potencijal sudskog i nesudskog osoblja i želja za
radom, ü
- edukovane, iskusne i stručne sudije, ü
- dobri
međuljudski odnosi, ü
- redovne isplate plata i doprinosa, - manji kolektiv kojim
je lakše rukovoditi i upravljati. |
ü - dužina trajanja
sudskih postupaka, ü - slaba edukacija
sudskih izvršitelja, ü -
nepopunjenost kapaciteta (nedostatak daktilografskog osoblja), ü - nizak kvalitet
sudskih odluka, ü - nedovoljno praćenje
sudske prakse. |
|
VANJSKI FAKTORI/ČIMBENICI |
PRILIKE (OPPORTUNITIES) |
PRIJETNJE (THREATS) |
ü
- redovno finansiranje iz Budžeta (plate i doprinosi), -
donatorska sredstva. |
ü - odlazak stručnih
kadrova, ü - tranzicija, ü - nedostupnost
stranaka, ü - kompleksan politički
sistem i politička
situacija u BiH, ü - odluke Kriznih
štabova o zabrani okupljanja, ü -
nedostatak finansijskih sredstava, ü -
smanjen priliv/broj predmeta, ü - poteškoće oko
uručenja pismena, zbog raseljenosti stanovništva (migracije), -
mediji. |
B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po
strateškim i trogodišnjim ciljevima
(Tabela sadrži naziv strateških
ciljeva, trogodišnjih ciljeva i aktivnosti za plansku godinu, sa rokom
izvršenja i nositeljem realizacije aktivnosti)
Strateški cilj 1 |
Povećati efikasnost na
izvršnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 1.1. |
Smanjiti broj
neriješenih predmeta za izvršene komunalne usluge za 5 % |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Prosječna
dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima) |
124,7 |
122,7 |
120,7 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1.1.1. |
Održavanje
sudijskih kolegija |
I, II, III i IV kvartal |
Sud/Predsjednik suda |
||
1.1.2. |
Pojačana
uloga predsjednika suda |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda |
||
1.1.3. |
Bolja
iskorištenost radnog vremena |
I, II, III i IV kvartal |
Sud/Predsjednik suda |
||
1.1.4. |
Analiza
trajanja neriješenih izvršnih predmeta |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
1.1.5. |
Analiza
razloga dugog trajanja predmeta |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
1.1.6. |
Prezentacija
rezultata analiza na kolegijima |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda |
||
Strateški cilj 1 |
Povećati efikasnost na
izvršnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 1.2. |
Redovna edukacija
sudija i sudskog izvršitelja |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Broj
sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama |
2 sudija, 1 izvršitelj |
2 sudija, 1 izvršitelj |
2 sudija, 1 izvršitelj |
||
Broj
održanih obuka |
1 |
2 |
2 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1.2.1. |
Pojačati
edukaciju sudija i sudskog izvršitelja |
I, II, III i IV kvartal |
Sud |
||
1.2.2. |
Uspostaviti
bolju saradnju između sudije i sudskog izvršitelja |
I, II, III i IV kvartal |
Sudija |
||
1.2.3. |
Upućivati
redovno inicijative za održavanje seminara vezanih za izvršni postupak |
I, II, III i IV kvartal |
Sud/Predsjednik suda |
||
Strateški cilj 1 |
Povećati efikasnost na
izvršnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 1.3. |
Pojačana kontrola i
redovno izvještavanje o radu na izvršnim predmetima |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Broj
podnesenih izvještaja |
1 |
2 |
3 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nositelj
(najmanji organizacijski dio) |
||
1.3.1. |
Redovno
održavanje sudijskih kolegija na kojim se izvještava o radu na izvršnim
predmetima |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda |
||
1.3.2. |
Redovno
tromjesečno izvještavanje predsjedniku suda o broju završenih i nezavršenih
izvršnih predmeta |
I, II, III i IV kvartal |
Sudija |
||
Strateški cilj 2 |
Smanjenje vremena trajanja
postupka u parničnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 2.1. |
Bolje i čvršće rukovođenje postupkom |
||||
Pokazatelji za izlazne
rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Prosječna
dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima) |
103,3 |
102,3 |
101,3 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nosilac
(najmanji organizacioni dio) |
||
2.1.1. |
Smanjenje
broja odloženih/odgođenih ročišta bez opravdanog razloga |
I, II, III i IV kvartal |
Sudija |
||
2.1.2. |
Analiza
razloga odlaganja/odgađanja ročišta |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
2.1.3. |
Diskusija
analize na sudijskim kolegijima |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
Strateški cilj 2 |
Smanjenje vremena trajanja
postupka u parničnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 2.2. |
Veći angažman sudija na rješavanju sporova na
miran način (sudskom nagodbom) |
||||
Pokazatelji za izlazne
rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Ukupan
broj neriješenih parničnih predmeta |
56 |
54 |
52 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nosilac
(najmanji organizacioni dio) |
||
2.2.1. |
Aktivna
uloga sudije, uz poštovanje nezavisnosti i nepristrasnosti, u zaključenju
sudske nagodbe |
I, II, III i IV kvartal |
Sudija |
||
2.2.2. |
Povećati
broj edukacija sudija vezanih za rješavanje sporova na miran način |
I, II, III i IV kvartal |
Sud |
||
2.2.3. |
Identifikacija
predmeta mogućih za sudsku nagodbu |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
2.2.4. |
Održavanje
sedmica sudske nagodbe u sudu |
I, II, III i IV kvartal |
Sud |
||
Strateški cilj 3 |
Poboljšanje kvaliteta
rada suda. |
||||
Trogodišnji cilj 3.1. |
Donošenje sudskih odluka u zakonom propisanom
roku |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2022 (n) |
2023 (n+1) |
2024 (n+2) |
|||
Broj
odluka na koje je izjavljena žalba |
194 |
194 |
194 |
||
Broj
potvrđenih sudskih odluka |
106 |
108 |
110 |
||
Broj
ukinutih sudskih odluka |
53 |
50 |
47 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2022. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2022. godini) |
Nosilac
(najmanji organizacioni dio) |
||
3.1.1. |
Pratiti
praksu viših sudova i primjenjivati njihove pravne stavove kod donošenja
prvostepenih odluka |
I, II, III i IV kvartal |
Sud |
||
3.1.2. |
Pojačati
saradnju i komunikaciju sa drugim sudovima iz okruženja |
I, II, III i IV kvartal |
Sud/predsjednik suda |
||
3.1.3. |
Pojačana
kontrola predsjednika suda u poštovanju propisanih rokova |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda |
||
3.1.4. |
Redovno
izvještavanje predsjedniku suda o razlozima (opravdanim i neopravdanim) u
kašnjenju u donošenju odluka |
I, II, III i IV kvartal |
Sudija |
||
3.1.5. |
Pojačana
edukacija sudija |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
3.1.6. |
Apelovanje
na sudije da revnosnije prate sudsku praksu |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda |
||
3.1.7. |
Raspored
referata po sudijama |
I, II, III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
C. Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta
Plan
rješavanja predmeta u sudovima se izrađuje u skladu s važećim Uputstvom za
izradu planova rješavanja predmeta usvojenog od strane VSTV-a.
- Plan
rješavanja predmeta dostavlja se uz ovaj dokument, kao njegov aneks.
D. Ostale informacije
(Podaci o broju i
strukturi radih mjesta, sredstva za izvršenje godišnjeg programa rada i druge
informacije koje smatrate da treba navesti. Sažeto i kratko kao što ste
navodili i prethodnim godišnjim programima rada)
Osnovni sud u Novom
Gradu zapošljava 20 radnika, s tim da po sistematizaciji ima 21 radno mjesto.
Već duži vremenski period u sudu nedostaje radnik na mjestu sudijskog pomoćnika
– daktilografa (iz razloga odlaska radnika sa tog mjesta u penziju). U tom
pravcu je raspisan konkurs za prijem jednog izvršioca – daktilografa na
neodređeno vrijeme.
Od ukupnog broja
zaposlenih u sudu je 5 sudija, 1 stručni saradnik, dok je ostalo nesudsko
osoblje – radnici suda (radnici u pisarnici, IKT službenik, 1 sudski izvršitelj
i ostali).
U ostvarenju Godišnjeg
programa rada suda i strateških ciljeva (trogodišnjih) u finansijskom smislu
sud će se oslanjati isključivo na odobreni budžet, dok će se u kadrovskom
smislu truditi da upotpuni radne kapacitete kroz raspisani konkurs, te sa već
postojećim i raspoloživim kadrom uložiti dodatne napore na postizanju što
boljih rezultata, čime bi se podigao kvalitet rada suda i postigla još veća
ažurnost.