• logo
  • osnovna stranica
  • Osnovni sud u Novom Gradu

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Strateski plan rada 2022-2024 i Godišnji program rada suda za 2022. godinu

    21.03.2022.

    Osnovni sud u Novom Gradu

    Broj: 076-0-Su-22-000 270

    Mjesto: Novi Grad, 28.01.2022. godine

     

    Strateški plan rada

    2022 - 2024

    Godišnji program rada

    za 2022. godinu

    OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    28.01.2022. godine

     

     

    SADRŽAJ

     

     

    A.    Uvod. 2

    1)    Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija. 3

    2)    Sažetak analize strateškog okvira. 3

    3)    Pregled strateških / trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja. 6

    4)    Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji 7

    4)    Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud. 8

    B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima. 9

    C.   Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta. 13

    D. Ostale informacije. 13

     

     


     

    A. Uvod

    (Unijeti svrhu i cilj strateškog planiranja i izrada godišnjeg programa rada. Tekst ne bi trebao da prelazi više od jedne i pol stranice. Osnov u preambuli navesti odredbe Zakona o sudovima i Pravilnika o unutrašnjem sudskom poslovanju. Možete ukratko navesti historijat suda)

     

    Prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) Osnovni sud u Novom Gradu mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni. U skladu sa pomenutim Zakonom ovaj sud je nadležan za rješavanje krivičnih, parničnih, izvršnih, vanparničnih, prekršajnih predmeta, kao i za pružanje pravne pomoći, te obavljanja drugih poslova povjerenih Zakonom.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu Godišnjim programom rada suda za 2022. godinu želi da predstavi način planiranja i način ostvarenja postavljenih srednjoročnih ciljeva kako bi doprinjeo razvoju modernijeg, transparentnijeg i efikasnijeg pravosuđa.

     

    Ovaj sud želi da sistemskim djelovanjem ostvari strateške ciljeve pravosuđa BiH, koji će u krajnjoj liniji dovesti do visokog stepena efikasnosti i ažurnosti samog suda, a osnovni izazov je stvaranje pozitivne atmosfere čiji je cilj ažuran i funkcionalan sud u službi građana i uspostave vladavine prava.

     

    Ostvarenjem postavljenih strateških, odnosno trogodišnjih ciljeva, ostvaruju se i strateški ciljevi VSTV – a kao krovne pravosudne institucije u BiH koja omogućava jednak pristup pravdi i jednakost svih građana pred zakonom, a koja je svojim strateškim planom definisala četiri ključna načela na kojima se zasniva funkcionalno pravosuđe: efikasnost, kvalitet, odgovornost i nezavisnost.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    1)   Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija

     

    1)                  Opis nadležnosti suda, sa vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu nadležan je da u prvom stepenu sudi:

    a)     U krivičnim premetima:

    1)     za krivična djela za koja je zakonom propisana kao glavna kazna – novčana kazna ili kazna zatvora od deset godina, ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda,

    2)     za krivična djela za koja je posebnim zakonom određena nadležnost osnovnog suda,

    3)     za krivična djela za koja je Sud BiH prenio nadležnost na osnovi sud,

    4)     za bilo koji krivični postupak protiv maloljetnika,

    5)     da postupa tokom istrage i nakon podizanja optužnice u skladu sa zakonom,

    6)     da odlučuje o vanrednim pravnim lijekovima kada je to zakonom predviđeno,

    7)     da odlučuje o brisanju osude i prestanku mjera bezbjednosti i pravnih posljedica osude, na osnovu sudske odluke,

    8)     da postupa po molbama za pomilovanje u skladu sa zakonom;

    b)     U građanskim predmetima:

    1)     u svim građanskim sporovima,

    2)     u vanparničnom postupku;

                 v)  U prekršajnim predmetima:

                       1) u svim prekršajnim predmetima,

                       2) o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka;

                  g)  U drugim predmetima:

                       1) da sprovodi izvršni postupak, ako zakonom nije drugačije određeno,

                       2) da određuje mjere obezbjeđenja, ako zakonom nije drugačije određeno,

    3) da rješava u posebnim postupcima, ako zakonom nije drugačije            određeno,

         4) da pruža pravnu pomoć sudovima u BiH,

    5) da vrši poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije  određeno da neke od tih poslova vrši okružni sud,

         6) da vrši poslove upisa registracije udruženja građana i

         7) da vrši druge poslove određene zakonom.

     

     

    Misija

    Osnovni sud u Novom Gradu pruža efektivnu pravnu zaštitu kroz brzo i efikasno donošenje sudskih odluka za građane sa teritorije svoje nadležnosti.

    Vizija

    Osnovni sud u Novom Gradu je nezavisan i sposoban sud koji pruža pravnu zaštitu prava i sloboda građana sa teritorije svoje nadležnosti kroz donošenje kvalitetnih odluka i rješavanje predmeta u razumnom roku, te koji nepristrasnim i transparentnim radom u krajnjoj liniji doprinosi efikasnosti rada pravosuđa u cjelini.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Sažetak analize strateškog okvira

     

    (Analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa podrazumijeva pregled ključnih strateških dokumenata u Bosni i Hercegovini, međunarodnih ugovora, zakonskih propisa i drugih analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa, te ne bi trebala biti duža od dvije stranice.)

     

    -          Ustav Bosne i Hercegovine – kao najviši pravni akt na kojem se temelje pravni akti niže pravne snage,

    -          Ustav Republike Srpske – kao najviši pravni akt u RS, u skladu sa kojim moraju biti svi ostali zakonski i podzakonski propisi,

    -          Zakon o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine – kao početni, temeljni zakon kojim se uređuje imenovanje sudija, mandat, disciplinska odgovornost, razrješenje i dr., što utiče na efikasnost i učinkovitost samog suda,

    -          Zakon o sudovima u Republici Srpskoj – iz kojeg se crpi mandat, odnosno nadležnost suda,

    -          Strateški plan VSTV – kao glavna smjernica u izradi strateškog plana suda.

     

     


     

    3)   Pregled strateških i trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja

     

    (Ukratko navesti strateške i trogodišnje ciljeve sa kratkim opisom za period strateškog planiranja od tri godine)

     

     

    1.    Povećanje efikasnosti na izvršnom referatu.

     

    Na smanjenje broja neriješenih izvršnih predmeta sud će uticati na taj način što će češće održavati sjednice sudijskih kolegija i tražiti češće kontinuirano izvještavanje predsjedniku suda o radu na izvršnim predmetima, te se truditi da se uspostavi bolja iskorištenost radnog vremena u smislu što manjeg broja odgođenih i odloženih ročišta, bez posebno opravdanog razloga, a u tom pravcu će sarađivati sa VSTV, a sve u cilju kako bi se što više smanjio broj neriješenih izvršnih predmeta i ostavilo više prostora za rad na novim predmetima, što bi u krajnjoj liniji uticalo na ažurnost suda, te bi se podigla i sama efikasnost ovog referata.

     

    Dosadašnja prosječna dužina trajanja postupka na izvršnom referatu u 2021. godini je iznosila 124,7 dana.

     

     

    2.    Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu.

     

    Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu sud planira postići na način što će podići svijest i poboljšati edukaciju sudija, koja će se kontinuirano odvijati u CEST, uticati da isti što manje odgađaju/odlažu ročišta i podižu disciplinu u sudnici, te bolje i čvršće rukovode postupkom, te na taj način postići da se sudski postupci rješavaju unutar predvidivih i optimalnih rokova (u razumnom roku) i eventualno na miran način, zaključenjem sudske nagodbe.

     

    Dosadašnja prosječna dužina trajanja postupka na parničnom referatu u 2021. godini je iznosila 103,3 dana.

     

     

    3.    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

     

    Ostvarenjem prva dva strateška cilja, tj. povećanjem efikasnosti na izvršnom referatu i smanjenjem vremena trajanja postupka u parničnom referatu, sud će u krajnjoj liniji poboljšati i sam kvalitet svoga rada, donoseći što kvalitetnije odluke i u razumnom roku, nastojeći da u što većoj mjeri približi optimalne i predvidive rokove, te će težiti ka potpunom popunjavanju radnih kapaciteta.

     

    Ukupan broj završenih predmeta u 2021. godini je 3.907, od toga je 194 predmeta na koje je izjavljena žalba, dok je 106 predmeta potvrđeno odlukama po žalbi.


     

    4)   Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji

     

    (Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji; napomena: najviše jedna stranica po strateškom cilju. Cilj godišnjeg programa rada jeste prikazati ključne prioritete po strateškim i trogodišnjim ciljevima koje sudovi planiraju realizirati u planskoj godini, pri tome vodeći računa o potencijalnim preprekama za realizaciju u formi potencijalnih problema i rizika. Ukratko navesti koji su prioriteti suda, s kim planirate surađivati, i šta želite ostaviti svojim svakim strateškim ciljem. Tekstualno obrazložiti.)

     

    Sud će u narednom periodu nastojati da kroz identifikaciju svojih slabosti prvenstveno poveća kvalitet sudskih odluka, upotpuni radne kapacitete suda (nedostatak daktilografskog osoblja), a to sve kako bi realizovao u potpunosti svoje strateške i trogodišnje ciljeve, te pojačati kontrolu rada na sudskim predmetima (kroz razne izvještaje o radu po predmetima, održavanjem sudijskih kolegija…) kako bi se smanjilo vrijeme trajanja sudskih postupaka, a u tom pravcu će se truditi da što više vrši edukaciju kako sudskog tako i nesudskog osoblja (sudskog izvršitelja), sugerisati sudijama da bolje i više prate sudsku praksu viših instanci, kao i da češće pohađaju seminare vezane za referate na kojima rade, s tim da objektivne okolnosti na koje sud ne može uticati prilikom realizacije postavljenih ciljeva, kao što su: migracije stanovništva, odlazak stručnih kadrova, nedostatak finansijskih sredstava, opštepoznata epidemiološka situacija sa virusom Covid – 19 i dr., mogu uticati na otežavanje ostvarenja postavljenih ciljeva ili čak na potpunu nemogućnost realizacije istih.

     


     

    4)   Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud

     

    (SWOT analiza ne bi trebala biti duža od dvije stranice. ispod tabele je potrebno ukratko obrazložiti Snage/Slabosti/Prilike/Prijetnje)

     

     

    „SWOT“ analiza jedna je od najpoznatijih i osnovnih tehnika strateške analize. Riječ je o jednom od ključnih alata kod donošenja strateških odluka. Ova analiza identificira i analizira četiri aspekta, a to su: S Strengths (Snage), W Weaknesses (Slabosti), O Opportunities (Prilike) i T Threats (Prijetnje). Promatranjem vlastitih snaga i slabosti u kombinaciji s prilikama i prijetnjama iz okruženja dolazimo do strateških saznanja kako bismo mogli poduzeti pravilne mjere i aktivnosti za postizanje željenih i drugih ciljeva.

     

    UNUTARNJI FAKTORI/ČIMBENICI

    SNAGE (STRENGTHS)

    SLABOSTI (WEAKNESSES)

    ü  - kadrovski potencijal sudskog i nesudskog osoblja i želja za radom,

    ü  - edukovane, iskusne i stručne sudije,

    ü  - dobri međuljudski odnosi,

    ü  - redovne isplate plata i doprinosa,

    - manji kolektiv kojim je lakše rukovoditi i upravljati.

    ü  - dužina trajanja sudskih postupaka,

    ü  - slaba edukacija sudskih izvršitelja,

    ü  - nepopunjenost kapaciteta (nedostatak daktilografskog osoblja),

    ü  - nizak kvalitet sudskih odluka,

    ü  - nedovoljno praćenje sudske prakse.

     

    VANJSKI FAKTORI/ČIMBENICI

    PRILIKE (OPPORTUNITIES)

    PRIJETNJE (THREATS)

    ü  - redovno finansiranje iz Budžeta (plate i doprinosi),

    - donatorska sredstva.

    ü  - odlazak stručnih kadrova,

    ü  - tranzicija,

    ü  - nedostupnost stranaka,

    ü  - kompleksan politički sistem i politička situacija u BiH,

    ü  - odluke Kriznih štabova o zabrani okupljanja,

    ü  - nedostatak finansijskih sredstava,

    ü  - smanjen priliv/broj predmeta,

    ü  - poteškoće oko uručenja pismena, zbog raseljenosti stanovništva (migracije),

    - mediji.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima

    (Tabela sadrži naziv strateških ciljeva, trogodišnjih ciljeva i aktivnosti za plansku godinu, sa rokom izvršenja i nositeljem realizacije aktivnosti)

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.1.

     

    Smanjiti broj neriješenih predmeta za izvršene komunalne usluge za 5 %

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima)

    124,7

    122,7

    120,7

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.1.1.

    Održavanje sudijskih kolegija

    I, II, III i IV kvartal

    Sud/Predsjednik suda

    1.1.2.

    Pojačana uloga predsjednika suda

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    1.1.3.

    Bolja iskorištenost radnog vremena

    I, II, III i IV kvartal

    Sud/Predsjednik suda

    1.1.4.

    Analiza trajanja neriješenih izvršnih predmeta

     

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.5.

    Analiza razloga dugog trajanja predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.6.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.2.

     

    Redovna edukacija sudija i sudskog izvršitelja

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Broj sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama

    2 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    Broj održanih obuka

    1

    2

    2

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.2.1.

    Pojačati edukaciju sudija i sudskog izvršitelja

    I, II, III i IV kvartal

    Sud

    1.2.2.

    Uspostaviti bolju saradnju između sudije i sudskog izvršitelja

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

    1.2.3.

    Upućivati redovno inicijative za održavanje seminara vezanih za izvršni postupak

     

    I, II, III i IV kvartal

     

    Sud/Predsjednik suda

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.3.

     

    Pojačana kontrola i redovno izvještavanje o radu na izvršnim predmetima

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Broj podnesenih izvještaja

    1

    2

    3

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.3.1.

    Redovno održavanje sudijskih kolegija na kojim se izvještava o radu na izvršnim predmetima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    1.3.2.

    Redovno tromjesečno izvještavanje predsjedniku suda o broju završenih i nezavršenih izvršnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

     

     

    Strateški cilj 2

    Smanjenje vremena trajanja postupka u parničnom referatu.

    Trogodišnji cilj 2.1.

    Bolje i čvršće rukovođenje postupkom

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima)

    103,3

    102,3

    101,3

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    2.1.1.

    Smanjenje broja odloženih/odgođenih ročišta bez opravdanog razloga

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

    2.1.2.

    Analiza razloga odlaganja/odgađanja ročišta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.1.3.

    Diskusija analize na sudijskim kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Strateški cilj 2

    Smanjenje vremena trajanja postupka u parničnom referatu.

    Trogodišnji cilj 2.2.

    Veći angažman sudija na rješavanju sporova na miran način (sudskom nagodbom)

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Ukupan broj neriješenih parničnih predmeta

    56

    54

    52

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    2.2.1.

    Aktivna uloga sudije, uz poštovanje nezavisnosti i nepristrasnosti, u zaključenju sudske nagodbe

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

    2.2.2.

    Povećati broj edukacija sudija vezanih za rješavanje sporova na miran način

    I, II, III i IV kvartal

    Sud

    2.2.3.

    Identifikacija predmeta mogućih za sudsku nagodbu

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.2.4.

    Održavanje sedmica sudske nagodbe u sudu

    I, II, III i IV kvartal

    Sud

     

     

    Strateški cilj 3

    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

    Trogodišnji cilj 3.1.

    Donošenje sudskih odluka u zakonom propisanom roku

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Broj odluka na koje je izjavljena žalba

    194

    194

    194

    Broj potvrđenih sudskih odluka

    106

    108

    110

    Broj ukinutih sudskih odluka

    53

    50

    47

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    3.1.1.

    Pratiti praksu viših sudova i primjenjivati njihove pravne stavove kod donošenja prvostepenih odluka

    I, II, III i IV kvartal

    Sud

    3.1.2.

    Pojačati saradnju i komunikaciju sa drugim sudovima iz okruženja

    I, II, III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    3.1.3.

    Pojačana kontrola predsjednika suda u poštovanju propisanih rokova

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    3.1.4.

    Redovno izvještavanje predsjedniku suda o razlozima (opravdanim i neopravdanim) u kašnjenju u donošenju odluka

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

    3.1.5.

    Pojačana edukacija sudija

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    3.1.6.

    Apelovanje na sudije da revnosnije prate sudsku praksu

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    3.1.7.

    Raspored referata po sudijama

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

     

    C.  Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta

     

     

    Plan rješavanja predmeta u sudovima se izrađuje u skladu s važećim Uputstvom za izradu planova rješavanja predmeta usvojenog od strane VSTV-a.

     

    - Plan rješavanja predmeta dostavlja se uz ovaj dokument, kao njegov aneks.

    D. Ostale informacije

     

    (Podaci o broju i strukturi radih mjesta, sredstva za izvršenje godišnjeg programa rada i druge informacije koje smatrate da treba navesti. Sažeto i kratko kao što ste navodili i prethodnim godišnjim programima rada)

     

    Osnovni sud u Novom Gradu zapošljava 20 radnika, s tim da po sistematizaciji ima 21 radno mjesto. Već duži vremenski period u sudu nedostaje radnik na mjestu sudijskog pomoćnika – daktilografa (iz razloga odlaska radnika sa tog mjesta u penziju). U tom pravcu je raspisan konkurs za prijem jednog izvršioca – daktilografa na neodređeno vrijeme.

     

    Od ukupnog broja zaposlenih u sudu je 5 sudija, 1 stručni saradnik, dok je ostalo nesudsko osoblje – radnici suda (radnici u pisarnici, IKT službenik, 1 sudski izvršitelj i ostali).

     

    U ostvarenju Godišnjeg programa rada suda i strateških ciljeva (trogodišnjih) u finansijskom smislu sud će se oslanjati isključivo na odobreni budžet, dok će se u kadrovskom smislu truditi da upotpuni radne kapacitete kroz raspisani konkurs, te sa već postojećim i raspoloživim kadrom uložiti dodatne napore na postizanju što boljih rezultata, čime bi se podigao kvalitet rada suda i postigla još veća ažurnost.

     

    Prikazana vijest je na:
    133 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Strateski plan rada 2022-2024 i Godišnji program rada suda za 2022. godinu

    21.03.2022.

    Osnovni sud u Novom Gradu

    Broj: 076-0-Su-22-000 270

    Mjesto: Novi Grad, 28.01.2022. godine

     

    Strateški plan rada

    2022 - 2024

    Godišnji program rada

    za 2022. godinu

    OSNOVNI SUD U NOVOM GRADU

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    28.01.2022. godine

     

     

    SADRŽAJ

     

     

    A.    Uvod. 2

    1)    Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija. 3

    2)    Sažetak analize strateškog okvira. 3

    3)    Pregled strateških / trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja. 6

    4)    Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji 7

    4)    Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud. 8

    B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima. 9

    C.   Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta. 13

    D. Ostale informacije. 13

     

     


     

    A. Uvod

    (Unijeti svrhu i cilj strateškog planiranja i izrada godišnjeg programa rada. Tekst ne bi trebao da prelazi više od jedne i pol stranice. Osnov u preambuli navesti odredbe Zakona o sudovima i Pravilnika o unutrašnjem sudskom poslovanju. Možete ukratko navesti historijat suda)

     

    Prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) Osnovni sud u Novom Gradu mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni. U skladu sa pomenutim Zakonom ovaj sud je nadležan za rješavanje krivičnih, parničnih, izvršnih, vanparničnih, prekršajnih predmeta, kao i za pružanje pravne pomoći, te obavljanja drugih poslova povjerenih Zakonom.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu Godišnjim programom rada suda za 2022. godinu želi da predstavi način planiranja i način ostvarenja postavljenih srednjoročnih ciljeva kako bi doprinjeo razvoju modernijeg, transparentnijeg i efikasnijeg pravosuđa.

     

    Ovaj sud želi da sistemskim djelovanjem ostvari strateške ciljeve pravosuđa BiH, koji će u krajnjoj liniji dovesti do visokog stepena efikasnosti i ažurnosti samog suda, a osnovni izazov je stvaranje pozitivne atmosfere čiji je cilj ažuran i funkcionalan sud u službi građana i uspostave vladavine prava.

     

    Ostvarenjem postavljenih strateških, odnosno trogodišnjih ciljeva, ostvaruju se i strateški ciljevi VSTV – a kao krovne pravosudne institucije u BiH koja omogućava jednak pristup pravdi i jednakost svih građana pred zakonom, a koja je svojim strateškim planom definisala četiri ključna načela na kojima se zasniva funkcionalno pravosuđe: efikasnost, kvalitet, odgovornost i nezavisnost.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    1)   Opis nadležnosti suda, s vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija

     

    1)                  Opis nadležnosti suda, sa vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu nadležan je da u prvom stepenu sudi:

    a)     U krivičnim premetima:

    1)     za krivična djela za koja je zakonom propisana kao glavna kazna – novčana kazna ili kazna zatvora od deset godina, ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda,

    2)     za krivična djela za koja je posebnim zakonom određena nadležnost osnovnog suda,

    3)     za krivična djela za koja je Sud BiH prenio nadležnost na osnovi sud,

    4)     za bilo koji krivični postupak protiv maloljetnika,

    5)     da postupa tokom istrage i nakon podizanja optužnice u skladu sa zakonom,

    6)     da odlučuje o vanrednim pravnim lijekovima kada je to zakonom predviđeno,

    7)     da odlučuje o brisanju osude i prestanku mjera bezbjednosti i pravnih posljedica osude, na osnovu sudske odluke,

    8)     da postupa po molbama za pomilovanje u skladu sa zakonom;

    b)     U građanskim predmetima:

    1)     u svim građanskim sporovima,

    2)     u vanparničnom postupku;

                 v)  U prekršajnim predmetima:

                       1) u svim prekršajnim predmetima,

                       2) o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka;

                  g)  U drugim predmetima:

                       1) da sprovodi izvršni postupak, ako zakonom nije drugačije određeno,

                       2) da određuje mjere obezbjeđenja, ako zakonom nije drugačije određeno,

    3) da rješava u posebnim postupcima, ako zakonom nije drugačije            određeno,

         4) da pruža pravnu pomoć sudovima u BiH,

    5) da vrši poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije  određeno da neke od tih poslova vrši okružni sud,

         6) da vrši poslove upisa registracije udruženja građana i

         7) da vrši druge poslove određene zakonom.

     

     

    Misija

    Osnovni sud u Novom Gradu pruža efektivnu pravnu zaštitu kroz brzo i efikasno donošenje sudskih odluka za građane sa teritorije svoje nadležnosti.

    Vizija

    Osnovni sud u Novom Gradu je nezavisan i sposoban sud koji pruža pravnu zaštitu prava i sloboda građana sa teritorije svoje nadležnosti kroz donošenje kvalitetnih odluka i rješavanje predmeta u razumnom roku, te koji nepristrasnim i transparentnim radom u krajnjoj liniji doprinosi efikasnosti rada pravosuđa u cjelini.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Sažetak analize strateškog okvira

     

    (Analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa podrazumijeva pregled ključnih strateških dokumenata u Bosni i Hercegovini, međunarodnih ugovora, zakonskih propisa i drugih analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa, te ne bi trebala biti duža od dvije stranice.)

     

    -          Ustav Bosne i Hercegovine – kao najviši pravni akt na kojem se temelje pravni akti niže pravne snage,

    -          Ustav Republike Srpske – kao najviši pravni akt u RS, u skladu sa kojim moraju biti svi ostali zakonski i podzakonski propisi,

    -          Zakon o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine – kao početni, temeljni zakon kojim se uređuje imenovanje sudija, mandat, disciplinska odgovornost, razrješenje i dr., što utiče na efikasnost i učinkovitost samog suda,

    -          Zakon o sudovima u Republici Srpskoj – iz kojeg se crpi mandat, odnosno nadležnost suda,

    -          Strateški plan VSTV – kao glavna smjernica u izradi strateškog plana suda.

     

     


     

    3)   Pregled strateških i trogodišnjih ciljeva za period strateškog planiranja

     

    (Ukratko navesti strateške i trogodišnje ciljeve sa kratkim opisom za period strateškog planiranja od tri godine)

     

     

    1.    Povećanje efikasnosti na izvršnom referatu.

     

    Na smanjenje broja neriješenih izvršnih predmeta sud će uticati na taj način što će češće održavati sjednice sudijskih kolegija i tražiti češće kontinuirano izvještavanje predsjedniku suda o radu na izvršnim predmetima, te se truditi da se uspostavi bolja iskorištenost radnog vremena u smislu što manjeg broja odgođenih i odloženih ročišta, bez posebno opravdanog razloga, a u tom pravcu će sarađivati sa VSTV, a sve u cilju kako bi se što više smanjio broj neriješenih izvršnih predmeta i ostavilo više prostora za rad na novim predmetima, što bi u krajnjoj liniji uticalo na ažurnost suda, te bi se podigla i sama efikasnost ovog referata.

     

    Dosadašnja prosječna dužina trajanja postupka na izvršnom referatu u 2021. godini je iznosila 124,7 dana.

     

     

    2.    Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu.

     

    Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu sud planira postići na način što će podići svijest i poboljšati edukaciju sudija, koja će se kontinuirano odvijati u CEST, uticati da isti što manje odgađaju/odlažu ročišta i podižu disciplinu u sudnici, te bolje i čvršće rukovode postupkom, te na taj način postići da se sudski postupci rješavaju unutar predvidivih i optimalnih rokova (u razumnom roku) i eventualno na miran način, zaključenjem sudske nagodbe.

     

    Dosadašnja prosječna dužina trajanja postupka na parničnom referatu u 2021. godini je iznosila 103,3 dana.

     

     

    3.    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

     

    Ostvarenjem prva dva strateška cilja, tj. povećanjem efikasnosti na izvršnom referatu i smanjenjem vremena trajanja postupka u parničnom referatu, sud će u krajnjoj liniji poboljšati i sam kvalitet svoga rada, donoseći što kvalitetnije odluke i u razumnom roku, nastojeći da u što većoj mjeri približi optimalne i predvidive rokove, te će težiti ka potpunom popunjavanju radnih kapaciteta.

     

    Ukupan broj završenih predmeta u 2021. godini je 3.907, od toga je 194 predmeta na koje je izjavljena žalba, dok je 106 predmeta potvrđeno odlukama po žalbi.


     

    4)   Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji

     

    (Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji; napomena: najviše jedna stranica po strateškom cilju. Cilj godišnjeg programa rada jeste prikazati ključne prioritete po strateškim i trogodišnjim ciljevima koje sudovi planiraju realizirati u planskoj godini, pri tome vodeći računa o potencijalnim preprekama za realizaciju u formi potencijalnih problema i rizika. Ukratko navesti koji su prioriteti suda, s kim planirate surađivati, i šta želite ostaviti svojim svakim strateškim ciljem. Tekstualno obrazložiti.)

     

    Sud će u narednom periodu nastojati da kroz identifikaciju svojih slabosti prvenstveno poveća kvalitet sudskih odluka, upotpuni radne kapacitete suda (nedostatak daktilografskog osoblja), a to sve kako bi realizovao u potpunosti svoje strateške i trogodišnje ciljeve, te pojačati kontrolu rada na sudskim predmetima (kroz razne izvještaje o radu po predmetima, održavanjem sudijskih kolegija…) kako bi se smanjilo vrijeme trajanja sudskih postupaka, a u tom pravcu će se truditi da što više vrši edukaciju kako sudskog tako i nesudskog osoblja (sudskog izvršitelja), sugerisati sudijama da bolje i više prate sudsku praksu viših instanci, kao i da češće pohađaju seminare vezane za referate na kojima rade, s tim da objektivne okolnosti na koje sud ne može uticati prilikom realizacije postavljenih ciljeva, kao što su: migracije stanovništva, odlazak stručnih kadrova, nedostatak finansijskih sredstava, opštepoznata epidemiološka situacija sa virusom Covid – 19 i dr., mogu uticati na otežavanje ostvarenja postavljenih ciljeva ili čak na potpunu nemogućnost realizacije istih.

     


     

    4)   Analiza unutarnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud

     

    (SWOT analiza ne bi trebala biti duža od dvije stranice. ispod tabele je potrebno ukratko obrazložiti Snage/Slabosti/Prilike/Prijetnje)

     

     

    „SWOT“ analiza jedna je od najpoznatijih i osnovnih tehnika strateške analize. Riječ je o jednom od ključnih alata kod donošenja strateških odluka. Ova analiza identificira i analizira četiri aspekta, a to su: S Strengths (Snage), W Weaknesses (Slabosti), O Opportunities (Prilike) i T Threats (Prijetnje). Promatranjem vlastitih snaga i slabosti u kombinaciji s prilikama i prijetnjama iz okruženja dolazimo do strateških saznanja kako bismo mogli poduzeti pravilne mjere i aktivnosti za postizanje željenih i drugih ciljeva.

     

    UNUTARNJI FAKTORI/ČIMBENICI

    SNAGE (STRENGTHS)

    SLABOSTI (WEAKNESSES)

    ü  - kadrovski potencijal sudskog i nesudskog osoblja i želja za radom,

    ü  - edukovane, iskusne i stručne sudije,

    ü  - dobri međuljudski odnosi,

    ü  - redovne isplate plata i doprinosa,

    - manji kolektiv kojim je lakše rukovoditi i upravljati.

    ü  - dužina trajanja sudskih postupaka,

    ü  - slaba edukacija sudskih izvršitelja,

    ü  - nepopunjenost kapaciteta (nedostatak daktilografskog osoblja),

    ü  - nizak kvalitet sudskih odluka,

    ü  - nedovoljno praćenje sudske prakse.

     

    VANJSKI FAKTORI/ČIMBENICI

    PRILIKE (OPPORTUNITIES)

    PRIJETNJE (THREATS)

    ü  - redovno finansiranje iz Budžeta (plate i doprinosi),

    - donatorska sredstva.

    ü  - odlazak stručnih kadrova,

    ü  - tranzicija,

    ü  - nedostupnost stranaka,

    ü  - kompleksan politički sistem i politička situacija u BiH,

    ü  - odluke Kriznih štabova o zabrani okupljanja,

    ü  - nedostatak finansijskih sredstava,

    ü  - smanjen priliv/broj predmeta,

    ü  - poteškoće oko uručenja pismena, zbog raseljenosti stanovništva (migracije),

    - mediji.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    B. Pregled ciljeva i godišnjih aktivnosti po strateškim i trogodišnjim ciljevima

    (Tabela sadrži naziv strateških ciljeva, trogodišnjih ciljeva i aktivnosti za plansku godinu, sa rokom izvršenja i nositeljem realizacije aktivnosti)

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.1.

     

    Smanjiti broj neriješenih predmeta za izvršene komunalne usluge za 5 %

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima)

    124,7

    122,7

    120,7

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.1.1.

    Održavanje sudijskih kolegija

    I, II, III i IV kvartal

    Sud/Predsjednik suda

    1.1.2.

    Pojačana uloga predsjednika suda

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    1.1.3.

    Bolja iskorištenost radnog vremena

    I, II, III i IV kvartal

    Sud/Predsjednik suda

    1.1.4.

    Analiza trajanja neriješenih izvršnih predmeta

     

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.5.

    Analiza razloga dugog trajanja predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.6.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.2.

     

    Redovna edukacija sudija i sudskog izvršitelja

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Broj sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama

    2 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    Broj održanih obuka

    1

    2

    2

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.2.1.

    Pojačati edukaciju sudija i sudskog izvršitelja

    I, II, III i IV kvartal

    Sud

    1.2.2.

    Uspostaviti bolju saradnju između sudije i sudskog izvršitelja

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

    1.2.3.

    Upućivati redovno inicijative za održavanje seminara vezanih za izvršni postupak

     

    I, II, III i IV kvartal

     

    Sud/Predsjednik suda

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.3.

     

    Pojačana kontrola i redovno izvještavanje o radu na izvršnim predmetima

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Broj podnesenih izvještaja

    1

    2

    3

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nositelj (najmanji organizacijski dio)

    1.3.1.

    Redovno održavanje sudijskih kolegija na kojim se izvještava o radu na izvršnim predmetima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    1.3.2.

    Redovno tromjesečno izvještavanje predsjedniku suda o broju završenih i nezavršenih izvršnih predmeta

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

     

     

    Strateški cilj 2

    Smanjenje vremena trajanja postupka u parničnom referatu.

    Trogodišnji cilj 2.1.

    Bolje i čvršće rukovođenje postupkom

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima)

    103,3

    102,3

    101,3

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    2.1.1.

    Smanjenje broja odloženih/odgođenih ročišta bez opravdanog razloga

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

    2.1.2.

    Analiza razloga odlaganja/odgađanja ročišta

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.1.3.

    Diskusija analize na sudijskim kolegijima

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Strateški cilj 2

    Smanjenje vremena trajanja postupka u parničnom referatu.

    Trogodišnji cilj 2.2.

    Veći angažman sudija na rješavanju sporova na miran način (sudskom nagodbom)

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Ukupan broj neriješenih parničnih predmeta

    56

    54

    52

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    2.2.1.

    Aktivna uloga sudije, uz poštovanje nezavisnosti i nepristrasnosti, u zaključenju sudske nagodbe

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

    2.2.2.

    Povećati broj edukacija sudija vezanih za rješavanje sporova na miran način

    I, II, III i IV kvartal

    Sud

    2.2.3.

    Identifikacija predmeta mogućih za sudsku nagodbu

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.2.4.

    Održavanje sedmica sudske nagodbe u sudu

    I, II, III i IV kvartal

    Sud

     

     

    Strateški cilj 3

    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

    Trogodišnji cilj 3.1.

    Donošenje sudskih odluka u zakonom propisanom roku

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2022 (n)

    2023 (n+1)

    2024 (n+2)

    Broj odluka na koje je izjavljena žalba

    194

    194

    194

    Broj potvrđenih sudskih odluka

    106

    108

    110

    Broj ukinutih sudskih odluka

    53

    50

    47

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2022. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2022. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    3.1.1.

    Pratiti praksu viših sudova i primjenjivati njihove pravne stavove kod donošenja prvostepenih odluka

    I, II, III i IV kvartal

    Sud

    3.1.2.

    Pojačati saradnju i komunikaciju sa drugim sudovima iz okruženja

    I, II, III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    3.1.3.

    Pojačana kontrola predsjednika suda u poštovanju propisanih rokova

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    3.1.4.

    Redovno izvještavanje predsjedniku suda o razlozima (opravdanim i neopravdanim) u kašnjenju u donošenju odluka

    I, II, III i IV kvartal

    Sudija

    3.1.5.

    Pojačana edukacija sudija

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    3.1.6.

    Apelovanje na sudije da revnosnije prate sudsku praksu

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    3.1.7.

    Raspored referata po sudijama

    I, II, III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

     

    C.  Godišnji plan rješavanja sudskih predmeta

     

     

    Plan rješavanja predmeta u sudovima se izrađuje u skladu s važećim Uputstvom za izradu planova rješavanja predmeta usvojenog od strane VSTV-a.

     

    - Plan rješavanja predmeta dostavlja se uz ovaj dokument, kao njegov aneks.

    D. Ostale informacije

     

    (Podaci o broju i strukturi radih mjesta, sredstva za izvršenje godišnjeg programa rada i druge informacije koje smatrate da treba navesti. Sažeto i kratko kao što ste navodili i prethodnim godišnjim programima rada)

     

    Osnovni sud u Novom Gradu zapošljava 20 radnika, s tim da po sistematizaciji ima 21 radno mjesto. Već duži vremenski period u sudu nedostaje radnik na mjestu sudijskog pomoćnika – daktilografa (iz razloga odlaska radnika sa tog mjesta u penziju). U tom pravcu je raspisan konkurs za prijem jednog izvršioca – daktilografa na neodređeno vrijeme.

     

    Od ukupnog broja zaposlenih u sudu je 5 sudija, 1 stručni saradnik, dok je ostalo nesudsko osoblje – radnici suda (radnici u pisarnici, IKT službenik, 1 sudski izvršitelj i ostali).

     

    U ostvarenju Godišnjeg programa rada suda i strateških ciljeva (trogodišnjih) u finansijskom smislu sud će se oslanjati isključivo na odobreni budžet, dok će se u kadrovskom smislu truditi da upotpuni radne kapacitete kroz raspisani konkurs, te sa već postojećim i raspoloživim kadrom uložiti dodatne napore na postizanju što boljih rezultata, čime bi se podigao kvalitet rada suda i postigla još veća ažurnost.