Nacrt strateškog plana 2021-2023. godine
Nacrt strateškog plana Osnovnog suda u
Novom Gradu
2021 – 2023
Osnovni sud u Novom Gradu, 08.07.2021.
godine
SADRAŽAJ
1) Opis nadležnosti suda, sa vizijom i
izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija.
2) Sažetak analize
strateškog okvira.
3) Sažetak prioriteta
za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji;.
B. Pregled strateških
ciljeva suda
C. Trogodišnji ciljevi
i aktivnosti po strateškim ciljevima
A. Uvod
Osnovni sud u Novom Gradu Godišnjim programom rada
suda 2021 – 2023 želi da predstavi način planiranja i način ostvarenja
postavljenih srednjoročnih ciljeva kako bi doprinio razvoju modernijeg,
transparentnijeg i efikasnijeg pravosuđa.
Ovaj sud želi da sistemskim djelovanjem ostvari strateške ciljeve pravosuđa BiH, koji će u krajnjoj liniji dovesti do visokog stepena efikasnosti i ažurnosti samog suda, a osnovni izazov je stvaranje pozitivne atmosfere čiji je cilj ažuran i funkcionalan sud u službi građana i uspostave vladavine prava.
1)
Opis nadležnosti suda, sa vizijom i
izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija.
Osnovni
sud u Novom Gradu prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12,
14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) mjesno
je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni.
Osnovni
sud u Novom Gradu nadležan je da u prvom stepenu sudi:
a)
U krivičnim premetima:
1)
za krivična djela za koja je zakonom
propisana kao glavna kazna – novčana kazna ili kazna zatvora od deset godina,
ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda,
2)
za krivična djela za koja je posebnim
zakonom određena nadležnost osnovnog suda,
3)
za krivična djela za koja je Sud BiH
prenio nadležnost na osnovi sud,
4)
za bilo koji krivični postupak protiv
maloljetnika,
5)
da postupa tokom istrage i nakon
podizanja optužnice u skladu sa zakonom,
6)
da odlučuje o vanrednim pravnim
lijekovima kada je to zakonom predviđeno,
7)
da odlučuje o brisanju osude i
prestanku mjera bezbjednosti i pravnih posljedica osude, na osnovu sudske
odluke,
8)
da postupa po molbama za pomilovanje u
skladu sa zakonom;
b)
U građanskim predmetima:
1)
u svim građanskim sporovima,
2)
u vanparničnom postupku;
v) U prekršajnim predmetima:
1)
u svim prekršajnim predmetima,
2)
o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka;
g)
U drugim predmetima:
1)
da sprovodi izvršni postupak, ako zakonom nije drugačije određeno,
2)
da određuje mjere obezbjeđenja, ako zakonom nije drugačije određeno,
3) da
rješava u posebnim postupcima, ako zakonom nije drugačije određeno,
4) da pruža pravnu pomoć sudovima u BiH,
5) da
vrši poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije određeno da neke od tih poslova vrši okružni
sud,
6) da vrši poslove upisa registracije
udruženja građana i
7) da vrši druge poslove određene zakonom.
Misija
Osnovni sud u Novom Gradu pruža efektivnu pravnu zaštitu
kroz brzo i efikasno donošenje sudskih odluka za građane sa teritorije svoje nadležnosti.
Vizija
Osnovni sud u Novom Gradu je nezavisan i sposoban sud
koji pruža pravnu zaštitu prava i sloboda građana sa teritorije svoje
nadležnosti kroz donošenje kvalitetnih odluka i rješavanje predmeta u razumnom
roku, te koji nepristrasnim i transparentnim radom u krajnjoj liniji doprinosi
efikasnosti rada pravosuđa u cjelini.
2)
Sažetak analize strateškog okvira.
Analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa podrazumijeva pregled ključnih
strateških dokumenata u Bosni i Hercegovini, međunarodnih ugovora, zakonskih
propisa i drugih analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa.
-
Ustav Bosne i Hercegovine
– kao najviši pravni akt na kojem se temelje pravni akti niže pravne snage,
-
Ustav Republike Srpske –
kao najviši pravni akt u RS, u skladu sa kojim moraju biti svi ostali zakonski
i podzakonski propisi,
-
Zakon o Visokom sudskom i
tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine – kao početni, temeljni zakon kojim se
uređuje imenovanje sudija, mandat, disciplinska odgovornost, razrješenje i dr.,
što utiče na efikasnost i učinkovitost samog suda,
-
Zakon o sudovima u
Republici Srpskoj – iz kojeg se crpi mandat, odnosno nadležnost suda,
- Strateški plan VSTV – kao glavna smjernica u izradi strateškog plana suda.
3)
Sažetak prioriteta za plansku godinu,
kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji; napomena: najviše jedna stranica po strateškom cilju. Cilj
godišnjeg programa rada jeste prikazati ključne prioritete po strateškim
ciljevima koje sudovi planiraju realizirati u planskoj godini, pri tome vodeći
računa o potencijalnim preprekama za realizaciju u formi potencijalnih problema
i rizika.
1. Povećanje efikasnosti na izvršnom referatu.
Na smanjenje
broja neriješenih izvršnih predmeta sud će uticati na taj način što će češće
održavati sjednice sudijskih kolegija i tražiti češće kontinuirano
izvještavanje sudija o radu na izvršnim predmetima, te se truditi da se
uspostavi bolja iskorištenost radnog vremena u smislu što manjeg broja
odgođenih i odloženih ročišta, bez posebno opravdanog razloga, a u tom pravcu
će sarađivati sa VSTV, a sve u cilju kako bi se što više smanjio broj
neriješenih izvršnih predmeta i ostavilo više prostora za rad na novim predmetima,
što bi u krajnjoj liniji uticalo na ažurnost suda, te bi se podigla i sama
efikasnost ovog referata.
Dosadašnja
prosječna dužina trajanja postupka na izvršnom referatu u 2020. godini je
iznosila 184,7 dana.
2. Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu.
Smanjenje vremena
trajanja postupaka u parničnom referatu sud planira postići na način što će
podići svijest i poboljšati edukaciju sudija, koja će se kontinuirano odvijati
u CEST, uticati da isti što manje odgađaju/odlažu ročišta i podižu disciplinu u
sudnici, te bolje i čvršće rukovode postupkom, te na taj način postići da se
sudski postupci rješavaju unutar predvidivih i optimalnih rokova (u razumnom
roku) i eventualno na miran način, zaključenjem sudske nagodbe.
Dosadašnja
prosječna dužina trajanja postupka na parničnom referatu u 2020. godini je
iznosila 129,7 dana.
3. Poboljšanje kvaliteta rada suda.
Ostvarenjem prva
dva strateška cilja, tj. povećanjem efikasnosti na izvršnom referatu, te
smanjenjem vremena trajanja postupka u parničnom referatu, sud će u krajnjoj
liniji poboljšati i sam kvaliteta rada, donoseći što kvalitetnije odluke i u
razumnom roku, nastojeći da u što većoj mjeri približi optimalne i predvidive
rokove, te će težiti ka potpunom popunjavanju radnih kapaciteta.
Ukupan broj
završenih predmeta u 2020. godine je 3.468, od toga je 141 predmet na koji je
izjavljena žalba, dok su 84 predmeta potvrđena odlukama po žalbi.
4)
Analiza unutrašnjeg i vanjskog
okruženja u kojem radi sud. SWOT analiza predstavlja most između sadašnjeg
stanja, koje je utvrđeno situacionom analizom, i željenog budućeg stanja koje
se definiše strateškim planom razvoja. Ovaj koncept nam daje sistematsku
analizu prijetnji i prilika, kao i njihovo usaglašavanje sa jakim i slabim
stranama suda. SWOT analiza obezbjeđuje informacije korisne za usklađivanje
kapaciteta i sposobnosti sa okruženjem u kojem sud djeluje.
SNAGE |
SLABOSTI |
ü
- kadrovski potencijal sudskog i nesudskog osoblja
i želja za radom, ü
- edukovane, iskusne i stručne sudije, ü
- dobri međuljudski odnosi, ü
- redovne isplate plata i doprinosa, ü
- manji kolektiv kojim je lakše rukovoditi i
upravljati. |
ü - dužina trajanja sudskih postupaka, ü - slaba edukacija sudskih izvršitelja, ü -
nepopunjenost kapaciteta (nedostatak daktilografskog osoblja). |
PRILIKE |
PRIJETNJE |
ü
- redovno finansiranje iz Budžeta (plate i
doprinosi), ü
- donatorska sredstva. |
ü - odlazak stručnih kadrova, ü - tranzicija, ü - kompleksan politički sistem i politička situacija u BiH, ü - odluke Kriznih štabova o zabrani okupljanja, ü -
nedostatak finansijskih sredstava, ü -
smanjen priliv/broj predmeta, ü - poteškoće oko uručenja pismena, zbog raseljenosti stanovništva
(migracije), ü -
mediji. |
Sud će
u narednom periodu nastojati da kroz identifikaciju svojih slabosti upotpuni
radne kapacitete suda (nedostatak daktilografskog osoblja), a to sve kako bi
realizovao u potpunosti svoje trogodišnje ciljeve, te pojačati kontrolu
rada na sudskim predmetima (kroz razne
izvještaje o radu po predmetima, održavanjem sudijskih kolegija…) kako bi se
smanjilo vrijeme trajanja sudskih postupaka, a u tom pravcu će se truditi da
što više vrši edukaciju kako sudskog, tako i nesudskog osoblja (sudskih
izvršitelja), s tim da objektivne okolnosti na koje sud ne može uticati prilikom
realizacije postavljenih ciljeva, kao što su: migracije stanovništva, odlazak
stručnih kadrova, nedostatak finansijskih sredstava, opštepoznata epidemiološka
situacija sa virusom Covid – 19 i dr. mogu uticati na otežavanje ostvarenja
postavljenih ciljeva ili čak na potpunu nemogućnost
realizacije istih.
Pregled strateških ciljeva suda
Naziv
strateškog cilja (maksimalno
3-5 strateških ciljeva) |
Izvor (veza
sa ciljevima iz strateškog okvira) |
Program
u DOB-u (Upisati
broj i naziv programa) |
Partneri (institucije
sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja) |
1.
Povećanje efikasnosti na izvršnom
referatu. |
Strateški
plan VSTV Cilj:
Unaprijediti učinkovitost suda |
411000
Plate, 412000
Materijalni troškovi |
VSTV,
Ministarstvo pravde |
Pokazatelji
za krajnje rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||
2021 |
2022 |
2023 |
|
Prosječna
dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima) |
183 |
181 |
179 |
Broj
sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama |
1 sudija, 1 izvršitelj |
2 sudija, 1 izvršitelj |
2 sudija, 1 izvršitelj |
Broj
održanih obuka |
1 |
2 |
2 |
1 |
2 |
3 |
Naziv
strateškog cilja (maksimalno
3-5 strateških ciljeva) |
Izvor (veza
sa ciljevima iz strateškog okvira) |
Program
u DOB-u (Upisati
broj i naziv programa) |
Partneri (institucije
sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja) |
2.
Smanjenje vremena trajanja
postupaka u parničnom referatu. |
Strateški plan VSTV Cilj: Unaprijediti
učinkovitost suda |
411000
Plate, 412000
Materijalni troškovi |
VSTV,
Ministarstvo pravde |
Pokazatelji
za krajnje rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||
2021 |
2022 |
2023 |
|
Prosječna
dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima) |
128 |
126 |
124 |
Ukupan
broj neriješenih parničnih predmeta |
40 |
39 |
38 |
Naziv
strateškog cilja (maksimalno
3-5 strateških ciljeva) |
Izvor (veza
sa ciljevima iz strateškog okvira) |
Program
u DOB-u (Upisati
broj i naziv programa) |
Partneri (institucije
sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja) |
3.
Poboljšati kvalitet rada
suda. |
Strateški
plan VSTV Cilj:
Unaprijediti učinkovitost sudova |
411000
Plate, 412000
Materijalni troškovi |
VSTV |
Pokazatelji
za krajnje rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||
2021 |
2022 |
2023 |
|
Broj
odluka koje su išle po žalbi |
141 |
141 |
141 |
Broj
potvrđenih sudskih odluka |
86 |
88 |
90 |
B.
Trogodišnji ciljevi i aktivnosti po strateškim ciljevima
Strateški cilj 1 |
Povećati efikasnost na
izvršnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 1.1. |
Smanjiti broj neriješenih predmeta za izvršene
komunalne usluge za 5% |
||||
Pokazatelji za izlazne
rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2021 (n) |
2022 (n+1) |
2023 (n+2) |
|||
Prosječna
dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima) |
183 |
181 |
179 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2020. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2021. godini) |
Nosilac
(najmanji organizacioni dio) |
||
1.1.1. |
Održavanje
sudijskih kolegija |
III i IV kvartal |
Sud/predsjednik suda |
||
1.1.2. |
Pojačana
uloga predsjednika suda |
III i IV kvartal |
Sud/predsjednik suda |
||
1.1.3. |
Bolja
iskorištenost radnog vremena |
III i IV kvartal |
Sud/predsjednik suda |
||
1.1.4. |
Analiza
trajanja neriješenih izvršnih predmeta |
III i IV kvartal |
Sud/predsjednik suda |
||
1.1.5. |
Analiza
razloga dugog trajanja predmeta |
III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
1.1.6. |
Prezentacija
rezultata analiza na kolegijima |
III i IV kvartal |
Predsjednik suda |
||
Strateški cilj 1 |
Povećati efikasnost na
izvršnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 1.2. |
Redovna edukacija sudija i sudskog izvršitelja |
||||
Pokazatelji za izlazne
rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2021 (n) |
2022 (n+1) |
2023 (n+2) |
|||
Broj
sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama |
1 sudija, 1 izvršitelj |
2 sudija, 1 izvršitelj |
2 sudija, 1 izvršitelj |
||
Broj
održanih obuka |
1 |
2 |
2 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2020. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2021. godini) |
Nosilac
(najmanji organizacioni dio) |
||
1.2.1. |
Pojačati
edukaciju sudija i sudskog izvršitelja |
III i IV kvartal |
Sud |
||
1.2.2. |
Uspostaviti
bolju saradnju između sudije i izvršitelja |
III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
1.2.3. |
Upućivati
redovno inicijative za održavanje seminara vezanih za izvršni postupak |
III i IV kvartal |
Sud/predsjednik suda |
||
Povećati efikasnost na izvršnom referatu. |
|||||
Trogodišnji cilj 1.3. |
Pojačana
kontrola i redovno izvještavanje o radu na izvršnim predmetima |
||||
Pokazatelji za izlazne rezultate |
Očekivani rezultati po
godinama |
||||
2021
(n) |
2022
(n+1) |
2023
(n+2) |
|||
Broj podnesenih izvještaja |
1 |
2 |
3 |
||
Redni broj |
Naziv aktivnosti za 2020.
godinu |
Rok izvršenja (po
kvartalima u 2021. godini) |
Nosilac (najmanji organizacioni dio) |
||
1.3.1. |
Redovno održavanje sudijskih
kolegija na kojima se izvještava o radu na izvršnim predmetima |
III
i IV kvartal |
Sud/predsjednik
suda |
||
1.3.2. |
Redovno tromjesečno izvještavanje
predsjedniku suda o broju završenih i nezavršenih izvršnih predmeta |
III
i IV kvartal |
Nosilac
pravosudne funkcije - sudija |
||
Strateški cilj 2 |
Smanjenje vremena
trajanja postupka u parničnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 2.1. |
Bolje i čvršće rukovođenje postupkom |
||||
Pokazatelji za izlazne
rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2021 (n) |
2022 (n+1) |
2023 (n+2) |
|||
Prosječna
dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima) |
128 |
126 |
124 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2020. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2021. godini) |
Nosilac
(najmanji organizacioni dio) |
||
2.1.1. |
Smanjenje
broja odloženih/odgođenih ročišta bez opravdanog razloga |
III i IV kvartal |
Nosilac pravosudne funkcije - sudija |
||
2.1.2. |
Analiza
razloga odlaganja/odgađanja ročišta |
III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
2.1.3. |
Diskusija
analize na sudijskim kolegijima |
III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
Strateški cilj 2 |
Smanjenje vremena
trajanja postupka u parničnom referatu. |
||||
Trogodišnji cilj 2.2. |
Veći angažman sudija na rješavanju sporova na
miran način (sudskom nagodbom) |
||||
Pokazatelji za izlazne
rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2021 (n) |
2022 (n+1) |
2023 (n+2) |
|||
Ukupan
broj neriješenih parničnih predmeta |
40 |
39 |
38 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2020. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2021. godini) |
Nosilac
(najmanji organizacioni dio) |
||
2.2.1. |
Aktivna
uloga sudije, uz poštovanje nezavisnosti i nepristrasnosti, u zaključenju
sudske nagodbe |
III i IV kvartal |
Nosilac pravosudne funkcije - sudija |
||
2.2.2. |
Povećati
broj edukacija sudija vezanih za rješavanje sporova na miran način |
III i IV kvartal |
Sud |
||
2.2.3. |
Identifikacija
premeta mogućih za sudsku nagodbu |
III i IV kvartal |
Predsjednik suda/sudija |
||
2.2.4. |
Održavanje
sedmica sudske nagodbe u sudu |
III i IV kvartal |
Sud |
||
Strateški cilj 3 |
Poboljšanje kvaliteta
rada suda. |
||||
Trogodišnji cilj 3.1. |
Donošenje sudskih odluka u zakonom propisanom
roku |
||||
Pokazatelji za izlazne
rezultate |
Očekivani
rezultati po godinama |
||||
2021 (n) |
2022 (n+1) |
2023 (n+2) |
|||
Broj
odluka na koje je izjavljena žalba |
141 |
141 |
141 |
||
Broj
potvrđenih sudskih odluka |
86 |
88 |
90 |
||
Redni
broj |
Naziv
aktivnosti za 2020. godinu |
Rok
izvršenja (po kvartalima u 2021. godini) |
Nosilac
(najmanji organizacioni dio) |
||
3.2.1. |
Pratiti
praksu viših sudova i primjenjivati njihove pravne stavove kod donošenja
prvostepenih odluka |
III i IV kvartal |
Sud |
||
3.2.2. |
Pojačati
saradnju i komunikaciju sa drugim sudovima iz okruženja |
III i IV kvartal |
Sud/predsjednik suda |
||
3.2.3. |
Pojačana
kontrola predsjednika suda u poštovanju propisanih rokova |
III i IV kvartal |
Predsjednik suda |
||
3.2.4. |
Redovno
izvještavanje predsjedniku suda o razlozima (opravdanim i neopravdanim) u
kašnjenju u donošenju odluka |
III i IV kvartal |
Sud |
||