• logo
  • osnovna stranica
  • Osnovni sud u Novom Gradu

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Nacrt strateškog plana 2021-2023. godine

    09.08.2021.

     

    Nacrt strateškog plana Osnovnog suda u Novom Gradu

    2021 – 2023 

     

     

    Osnovni sud u Novom Gradu, 08.07.2021. godine

     

    SADRAŽAJ

    A.      Uvod. 3

    1)     Opis nadležnosti suda, sa vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija. 4

    2)     Sažetak analize strateškog okvira. 6

    3)     Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji;. 7

    B.      Pregled strateških ciljeva suda. 9

    C.     Trogodišnji ciljevi i aktivnosti po strateškim ciljevima. 10

     

    A.      Uvod

     

    Osnovni sud u Novom Gradu Godišnjim programom rada suda 2021 – 2023 želi da predstavi način planiranja i način ostvarenja postavljenih srednjoročnih ciljeva kako bi doprinio razvoju modernijeg, transparentnijeg i efikasnijeg pravosuđa.

     

    Ovaj sud želi da sistemskim djelovanjem ostvari strateške ciljeve pravosuđa BiH, koji će u krajnjoj liniji dovesti do visokog stepena efikasnosti i ažurnosti samog suda, a osnovni izazov je stvaranje pozitivne atmosfere čiji je cilj ažuran i funkcionalan sud  u službi građana i uspostave vladavine prava. 

     

     

    1)                  Opis nadležnosti suda, sa vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu nadležan je da u prvom stepenu sudi:

    a)      U krivičnim premetima:

    1)      za krivična djela za koja je zakonom propisana kao glavna kazna – novčana kazna ili kazna zatvora od deset godina, ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda,

    2)      za krivična djela za koja je posebnim zakonom određena nadležnost osnovnog suda,

    3)      za krivična djela za koja je Sud BiH prenio nadležnost na osnovi sud,

    4)      za bilo koji krivični postupak protiv maloljetnika,

    5)      da postupa tokom istrage i nakon podizanja optužnice u skladu sa zakonom,

    6)      da odlučuje o vanrednim pravnim lijekovima kada je to zakonom predviđeno,

    7)      da odlučuje o brisanju osude i prestanku mjera bezbjednosti i pravnih posljedica osude, na osnovu sudske odluke,

    8)      da postupa po molbama za pomilovanje u skladu sa zakonom;

    b)      U građanskim predmetima:

    1)      u svim građanskim sporovima,

    2)      u vanparničnom postupku;

                 v)  U prekršajnim predmetima:

                       1) u svim prekršajnim predmetima,

                       2) o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka;

                  g)  U drugim predmetima:

                       1) da sprovodi izvršni postupak, ako zakonom nije drugačije određeno,

                       2) da određuje mjere obezbjeđenja, ako zakonom nije drugačije određeno,

    3) da rješava u posebnim postupcima, ako zakonom nije drugačije            određeno,

          4) da pruža pravnu pomoć sudovima u BiH,

    5) da vrši poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije  određeno da neke od tih poslova vrši okružni sud,

          6) da vrši poslove upisa registracije udruženja građana i

          7) da vrši druge poslove određene zakonom.

     

     


    Misija

    Osnovni sud u Novom Gradu pruža efektivnu pravnu zaštitu kroz brzo i efikasno donošenje sudskih odluka za građane sa teritorije svoje nadležnosti.

    Vizija

    Osnovni sud u Novom Gradu je nezavisan i sposoban sud koji pruža pravnu zaštitu prava i sloboda građana sa teritorije svoje nadležnosti kroz donošenje kvalitetnih odluka i rješavanje predmeta u razumnom roku, te koji nepristrasnim i transparentnim radom u krajnjoj liniji doprinosi efikasnosti rada pravosuđa u cjelini.

     

     

    2)                Sažetak analize strateškog okvira. Analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa podrazumijeva pregled ključnih strateških dokumenata u Bosni i Hercegovini, međunarodnih ugovora, zakonskih propisa i drugih analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa.

     

    -          Ustav Bosne i Hercegovine – kao najviši pravni akt na kojem se temelje pravni akti niže pravne snage,

    -          Ustav Republike Srpske – kao najviši pravni akt u RS, u skladu sa kojim moraju biti svi ostali zakonski i podzakonski propisi,

    -          Zakon o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine – kao početni, temeljni zakon kojim se uređuje imenovanje sudija, mandat, disciplinska odgovornost, razrješenje i dr., što utiče na efikasnost i učinkovitost samog suda,

    -          Zakon o sudovima u Republici Srpskoj – iz kojeg se crpi mandat, odnosno nadležnost suda,

    -          Strateški plan VSTV – kao glavna smjernica u izradi strateškog plana suda.

     

    3)                  Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji; napomena: najviše jedna stranica po strateškom cilju. Cilj godišnjeg programa rada jeste prikazati ključne prioritete po strateškim ciljevima koje sudovi planiraju realizirati u planskoj godini, pri tome vodeći računa o potencijalnim preprekama za realizaciju u formi potencijalnih problema i rizika.

     

    1.    Povećanje efikasnosti na izvršnom referatu.

     

    Na smanjenje broja neriješenih izvršnih predmeta sud će uticati na taj način što će češće održavati sjednice sudijskih kolegija i tražiti češće kontinuirano izvještavanje sudija o radu na izvršnim predmetima, te se truditi da se uspostavi bolja iskorištenost radnog vremena u smislu što manjeg broja odgođenih i odloženih ročišta, bez posebno opravdanog razloga, a u tom pravcu će sarađivati sa VSTV, a sve u cilju kako bi se što više smanjio broj neriješenih izvršnih predmeta i ostavilo više prostora za rad na novim predmetima, što bi u krajnjoj liniji uticalo na ažurnost suda, te bi se podigla i sama efikasnost ovog referata.

     

    Dosadašnja prosječna dužina trajanja postupka na izvršnom referatu u 2020. godini je iznosila 184,7 dana.

     

     

    2.    Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu.

     

    Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu sud planira postići na način što će podići svijest i poboljšati edukaciju sudija, koja će se kontinuirano odvijati u CEST, uticati da isti što manje odgađaju/odlažu ročišta i podižu disciplinu u sudnici, te bolje i čvršće rukovode postupkom, te na taj način postići da se sudski postupci rješavaju unutar predvidivih i optimalnih rokova (u razumnom roku) i eventualno na miran način, zaključenjem sudske nagodbe.

     

    Dosadašnja prosječna dužina trajanja postupka na parničnom referatu u 2020. godini je iznosila 129,7 dana.

     

     

    3.    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

     

    Ostvarenjem prva dva strateška cilja, tj. povećanjem efikasnosti na izvršnom referatu, te smanjenjem vremena trajanja postupka u parničnom referatu, sud će u krajnjoj liniji poboljšati i sam kvaliteta rada, donoseći što kvalitetnije odluke i u razumnom roku, nastojeći da u što većoj mjeri približi optimalne i predvidive rokove, te će težiti ka potpunom popunjavanju radnih kapaciteta.

     

    Ukupan broj završenih predmeta u 2020. godine je 3.468, od toga je 141 predmet na koji je izjavljena žalba, dok su 84 predmeta potvrđena odlukama po žalbi.

     

     

     

    4)                  Analiza unutrašnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud. SWOT analiza predstavlja most između sadašnjeg stanja, koje je utvrđeno situacionom analizom, i željenog budućeg stanja koje se definiše strateškim planom razvoja. Ovaj koncept nam daje sistematsku analizu prijetnji i prilika, kao i njihovo usaglašavanje sa jakim i slabim stranama suda. SWOT analiza obezbjeđuje informacije korisne za usklađivanje kapaciteta i sposobnosti sa okruženjem u kojem sud djeluje.

     

     

     

    SNAGE

    SLABOSTI

    ü  - kadrovski potencijal sudskog i nesudskog osoblja i želja za radom,

    ü  - edukovane, iskusne i stručne sudije,

    ü  - dobri međuljudski odnosi,

    ü  - redovne isplate plata i doprinosa,

    ü  - manji kolektiv kojim je lakše rukovoditi i upravljati.

    ü  - dužina trajanja sudskih postupaka,

    ü  - slaba edukacija sudskih izvršitelja,

    ü  - nepopunjenost kapaciteta (nedostatak daktilografskog osoblja).

     

     

     

     

     

     

     

    PRILIKE

    PRIJETNJE

    ü  - redovno finansiranje iz Budžeta (plate i doprinosi),

    ü  - donatorska sredstva.

    ü  - odlazak stručnih kadrova,

    ü  - tranzicija,

    ü  - kompleksan politički sistem i politička situacija u BiH,

    ü  - odluke Kriznih štabova o zabrani okupljanja,

    ü  - nedostatak finansijskih sredstava,

    ü  - smanjen priliv/broj predmeta,

    ü  - poteškoće oko uručenja pismena, zbog raseljenosti stanovništva (migracije),

    ü  - mediji.

     

     

     

    Sud će u narednom periodu nastojati da kroz identifikaciju svojih slabosti upotpuni radne kapacitete suda (nedostatak daktilografskog osoblja), a to sve kako bi realizovao u potpunosti svoje trogodišnje ciljeve, te pojačati kontrolu rada  na sudskim predmetima (kroz razne izvještaje o radu po predmetima, održavanjem sudijskih kolegija…) kako bi se smanjilo vrijeme trajanja sudskih postupaka, a u tom pravcu će se truditi da što više vrši edukaciju kako sudskog, tako i nesudskog osoblja (sudskih izvršitelja), s tim da objektivne okolnosti na koje sud ne može uticati prilikom realizacije postavljenih ciljeva, kao što su: migracije stanovništva, odlazak stručnih kadrova, nedostatak finansijskih sredstava, opštepoznata epidemiološka situacija sa virusom Covid – 19 i dr. mogu uticati na otežavanje ostvarenja postavljenih ciljeva ili čak na potpunu  nemogućnost realizacije istih.

     

     

    Pregled strateških ciljeva suda

     

     

    Naziv strateškog cilja (maksimalno 3-5 strateških ciljeva)

    Izvor

    (veza sa ciljevima iz strateškog okvira)

    Program u DOB-u

    (Upisati broj i naziv programa)

    Partneri

    (institucije sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja)

    1.        Povećanje efikasnosti na izvršnom referatu.

    Strateški plan VSTV

    Cilj: Unaprijediti učinkovitost suda

    411000 Plate,

    412000 Materijalni troškovi

    VSTV, Ministarstvo pravde

    Pokazatelji za krajnje rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021

    2022

    2023

    Prosječna dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima)

    183

    181

    179

    Broj sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama

    1 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    Broj održanih obuka

    1

    2

    2

    Broj podnesenih izvještaja

    1

    2

    3

     

     

     

    Naziv strateškog cilja (maksimalno 3-5 strateških ciljeva)

    Izvor

    (veza sa ciljevima iz strateškog okvira)

    Program u DOB-u

    (Upisati broj i naziv programa)

    Partneri

    (institucije sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja)

    2.        Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu.

    Strateški plan VSTV

    Cilj: Unaprijediti učinkovitost suda

    411000 Plate,

    412000 Materijalni troškovi

    VSTV, Ministarstvo pravde

    Pokazatelji za krajnje rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021

    2022

    2023

    Prosječna dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima)

    128

    126

    124

    Ukupan broj neriješenih parničnih predmeta

    40

    39

    38

     

    Naziv strateškog cilja (maksimalno 3-5 strateških ciljeva)

    Izvor

    (veza sa ciljevima iz strateškog okvira)

    Program u DOB-u

    (Upisati broj i naziv programa)

    Partneri

    (institucije sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja)

    3.        Poboljšati kvalitet rada suda.

    Strateški plan VSTV

    Cilj: Unaprijediti učinkovitost sudova

    411000 Plate,

    412000 Materijalni troškovi

    VSTV

    Pokazatelji za krajnje rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021

    2022

    2023

    Broj odluka koje su išle po žalbi

    141

    141

    141

    Broj potvrđenih sudskih odluka

    86

    88

    90

     

      

    B.      Trogodišnji ciljevi i aktivnosti po strateškim ciljevima

     

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.1.

     

     

    Smanjiti broj neriješenih predmeta za izvršene komunalne usluge za 5%

     

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima)

    183

    181

    179

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    1.1.1.

    Održavanje sudijskih kolegija

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.1.2.

    Pojačana uloga predsjednika suda

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.1.3.

    Bolja iskorištenost radnog vremena

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.1.4.

    Analiza trajanja neriješenih izvršnih predmeta

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.1.5.

    Analiza razloga dugog trajanja predmeta

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.6.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.2.

    Redovna edukacija sudija i sudskog izvršitelja

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Broj sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama

    1 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    Broj održanih obuka

    1

    2

    2

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    1.2.1.

    Pojačati edukaciju sudija i sudskog izvršitelja

    III i IV kvartal

    Sud

    1.2.2.

    Uspostaviti bolju saradnju između sudije i izvršitelja

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.2.3.

    Upućivati redovno inicijative za održavanje seminara vezanih za izvršni postupak

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

     

     

     

     

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.3.

    Pojačana kontrola i redovno izvještavanje o radu na izvršnim predmetima

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Broj podnesenih izvještaja

    1

    2

    3

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    1.3.1.

    Redovno održavanje sudijskih kolegija na kojima se izvještava o radu na izvršnim predmetima

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.3.2.

    Redovno tromjesečno izvještavanje predsjedniku suda o broju završenih i nezavršenih izvršnih predmeta

    III i IV kvartal

    Nosilac pravosudne funkcije - sudija

     

     

    Strateški cilj 2

    Smanjenje vremena trajanja postupka u parničnom referatu.

    Trogodišnji cilj 2.1.

    Bolje i čvršće rukovođenje postupkom

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima)

    128

    126

    124

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    2.1.1.

    Smanjenje broja odloženih/odgođenih ročišta bez opravdanog razloga

    III i IV kvartal

    Nosilac pravosudne funkcije - sudija

    2.1.2.

    Analiza razloga odlaganja/odgađanja ročišta

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.1.3.

    Diskusija analize na sudijskim kolegijima

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

     

     

     

     

    Strateški cilj 2

    Smanjenje vremena trajanja postupka u parničnom referatu.

    Trogodišnji cilj 2.2.

    Veći angažman sudija na rješavanju sporova na miran način (sudskom nagodbom)

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Ukupan broj neriješenih parničnih predmeta

    40

    39

    38

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    2.2.1.

    Aktivna uloga sudije, uz poštovanje nezavisnosti i nepristrasnosti, u zaključenju sudske nagodbe

    III i IV kvartal

    Nosilac pravosudne funkcije - sudija

    2.2.2.

    Povećati broj edukacija sudija vezanih za rješavanje sporova na miran način

    III i IV kvartal

    Sud

    2.2.3.

    Identifikacija premeta mogućih za sudsku nagodbu

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.2.4.

    Održavanje sedmica sudske nagodbe u sudu

    III i IV kvartal

    Sud

     

     

    Strateški cilj 3

    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

    Trogodišnji cilj 3.1.

    Donošenje sudskih odluka u zakonom propisanom roku

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Broj odluka na koje je izjavljena žalba

    141

    141

    141

    Broj potvrđenih sudskih odluka

    86

    88

    90

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    3.2.1.

    Pratiti praksu viših sudova i primjenjivati njihove pravne stavove kod donošenja prvostepenih odluka

    III i IV kvartal

    Sud

    3.2.2.

    Pojačati saradnju i komunikaciju sa drugim sudovima iz okruženja

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    3.2.3.

    Pojačana kontrola predsjednika suda u poštovanju propisanih rokova

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    3.2.4.

    Redovno izvještavanje predsjedniku suda o razlozima (opravdanim i neopravdanim) u kašnjenju u donošenju odluka

    III i IV kvartal

    Sud

     

    Prikazana vijest je na:
    Prateći dokumenti
  • Nacrt
  • Plan integriteta OSNG
  • 75 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Nacrt strateškog plana 2021-2023. godine

    09.08.2021.

     

    Nacrt strateškog plana Osnovnog suda u Novom Gradu

    2021 – 2023 

     

     

    Osnovni sud u Novom Gradu, 08.07.2021. godine

     

    SADRAŽAJ

    A.      Uvod. 3

    1)     Opis nadležnosti suda, sa vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija. 4

    2)     Sažetak analize strateškog okvira. 6

    3)     Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji;. 7

    B.      Pregled strateških ciljeva suda. 9

    C.     Trogodišnji ciljevi i aktivnosti po strateškim ciljevima. 10

     

    A.      Uvod

     

    Osnovni sud u Novom Gradu Godišnjim programom rada suda 2021 – 2023 želi da predstavi način planiranja i način ostvarenja postavljenih srednjoročnih ciljeva kako bi doprinio razvoju modernijeg, transparentnijeg i efikasnijeg pravosuđa.

     

    Ovaj sud želi da sistemskim djelovanjem ostvari strateške ciljeve pravosuđa BiH, koji će u krajnjoj liniji dovesti do visokog stepena efikasnosti i ažurnosti samog suda, a osnovni izazov je stvaranje pozitivne atmosfere čiji je cilj ažuran i funkcionalan sud  u službi građana i uspostave vladavine prava. 

     

     

    1)                  Opis nadležnosti suda, sa vizijom i izjavom o misiji. Mandat, misija i vizija.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu prema Zakonu o sudovima u RS („Sl. glasnik RS“, br. 37/12, 14/14 – Odluka Ustavnog suda, 44/15, 39/16 – Odluka Ustavnog suda i 100/17) mjesno je nadležan za teritorije opština Novi Grad, Kostajnica i Krupa na Uni.

     

    Osnovni sud u Novom Gradu nadležan je da u prvom stepenu sudi:

    a)      U krivičnim premetima:

    1)      za krivična djela za koja je zakonom propisana kao glavna kazna – novčana kazna ili kazna zatvora od deset godina, ako posebnim zakonom nije određena nadležnost drugog suda,

    2)      za krivična djela za koja je posebnim zakonom određena nadležnost osnovnog suda,

    3)      za krivična djela za koja je Sud BiH prenio nadležnost na osnovi sud,

    4)      za bilo koji krivični postupak protiv maloljetnika,

    5)      da postupa tokom istrage i nakon podizanja optužnice u skladu sa zakonom,

    6)      da odlučuje o vanrednim pravnim lijekovima kada je to zakonom predviđeno,

    7)      da odlučuje o brisanju osude i prestanku mjera bezbjednosti i pravnih posljedica osude, na osnovu sudske odluke,

    8)      da postupa po molbama za pomilovanje u skladu sa zakonom;

    b)      U građanskim predmetima:

    1)      u svim građanskim sporovima,

    2)      u vanparničnom postupku;

                 v)  U prekršajnim predmetima:

                       1) u svim prekršajnim predmetima,

                       2) o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka;

                  g)  U drugim predmetima:

                       1) da sprovodi izvršni postupak, ako zakonom nije drugačije određeno,

                       2) da određuje mjere obezbjeđenja, ako zakonom nije drugačije određeno,

    3) da rješava u posebnim postupcima, ako zakonom nije drugačije            određeno,

          4) da pruža pravnu pomoć sudovima u BiH,

    5) da vrši poslove međunarodne pravne pomoći, ako zakonom nije  određeno da neke od tih poslova vrši okružni sud,

          6) da vrši poslove upisa registracije udruženja građana i

          7) da vrši druge poslove određene zakonom.

     

     


    Misija

    Osnovni sud u Novom Gradu pruža efektivnu pravnu zaštitu kroz brzo i efikasno donošenje sudskih odluka za građane sa teritorije svoje nadležnosti.

    Vizija

    Osnovni sud u Novom Gradu je nezavisan i sposoban sud koji pruža pravnu zaštitu prava i sloboda građana sa teritorije svoje nadležnosti kroz donošenje kvalitetnih odluka i rješavanje predmeta u razumnom roku, te koji nepristrasnim i transparentnim radom u krajnjoj liniji doprinosi efikasnosti rada pravosuđa u cjelini.

     

     

    2)                Sažetak analize strateškog okvira. Analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa podrazumijeva pregled ključnih strateških dokumenata u Bosni i Hercegovini, međunarodnih ugovora, zakonskih propisa i drugih analiza strateškog okvira u oblasti pravosuđa.

     

    -          Ustav Bosne i Hercegovine – kao najviši pravni akt na kojem se temelje pravni akti niže pravne snage,

    -          Ustav Republike Srpske – kao najviši pravni akt u RS, u skladu sa kojim moraju biti svi ostali zakonski i podzakonski propisi,

    -          Zakon o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine – kao početni, temeljni zakon kojim se uređuje imenovanje sudija, mandat, disciplinska odgovornost, razrješenje i dr., što utiče na efikasnost i učinkovitost samog suda,

    -          Zakon o sudovima u Republici Srpskoj – iz kojeg se crpi mandat, odnosno nadležnost suda,

    -          Strateški plan VSTV – kao glavna smjernica u izradi strateškog plana suda.

     

    3)                  Sažetak prioriteta za plansku godinu, kao i procjene mogućih problema i rizika u realizaciji; napomena: najviše jedna stranica po strateškom cilju. Cilj godišnjeg programa rada jeste prikazati ključne prioritete po strateškim ciljevima koje sudovi planiraju realizirati u planskoj godini, pri tome vodeći računa o potencijalnim preprekama za realizaciju u formi potencijalnih problema i rizika.

     

    1.    Povećanje efikasnosti na izvršnom referatu.

     

    Na smanjenje broja neriješenih izvršnih predmeta sud će uticati na taj način što će češće održavati sjednice sudijskih kolegija i tražiti češće kontinuirano izvještavanje sudija o radu na izvršnim predmetima, te se truditi da se uspostavi bolja iskorištenost radnog vremena u smislu što manjeg broja odgođenih i odloženih ročišta, bez posebno opravdanog razloga, a u tom pravcu će sarađivati sa VSTV, a sve u cilju kako bi se što više smanjio broj neriješenih izvršnih predmeta i ostavilo više prostora za rad na novim predmetima, što bi u krajnjoj liniji uticalo na ažurnost suda, te bi se podigla i sama efikasnost ovog referata.

     

    Dosadašnja prosječna dužina trajanja postupka na izvršnom referatu u 2020. godini je iznosila 184,7 dana.

     

     

    2.    Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu.

     

    Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu sud planira postići na način što će podići svijest i poboljšati edukaciju sudija, koja će se kontinuirano odvijati u CEST, uticati da isti što manje odgađaju/odlažu ročišta i podižu disciplinu u sudnici, te bolje i čvršće rukovode postupkom, te na taj način postići da se sudski postupci rješavaju unutar predvidivih i optimalnih rokova (u razumnom roku) i eventualno na miran način, zaključenjem sudske nagodbe.

     

    Dosadašnja prosječna dužina trajanja postupka na parničnom referatu u 2020. godini je iznosila 129,7 dana.

     

     

    3.    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

     

    Ostvarenjem prva dva strateška cilja, tj. povećanjem efikasnosti na izvršnom referatu, te smanjenjem vremena trajanja postupka u parničnom referatu, sud će u krajnjoj liniji poboljšati i sam kvaliteta rada, donoseći što kvalitetnije odluke i u razumnom roku, nastojeći da u što većoj mjeri približi optimalne i predvidive rokove, te će težiti ka potpunom popunjavanju radnih kapaciteta.

     

    Ukupan broj završenih predmeta u 2020. godine je 3.468, od toga je 141 predmet na koji je izjavljena žalba, dok su 84 predmeta potvrđena odlukama po žalbi.

     

     

     

    4)                  Analiza unutrašnjeg i vanjskog okruženja u kojem radi sud. SWOT analiza predstavlja most između sadašnjeg stanja, koje je utvrđeno situacionom analizom, i željenog budućeg stanja koje se definiše strateškim planom razvoja. Ovaj koncept nam daje sistematsku analizu prijetnji i prilika, kao i njihovo usaglašavanje sa jakim i slabim stranama suda. SWOT analiza obezbjeđuje informacije korisne za usklađivanje kapaciteta i sposobnosti sa okruženjem u kojem sud djeluje.

     

     

     

    SNAGE

    SLABOSTI

    ü  - kadrovski potencijal sudskog i nesudskog osoblja i želja za radom,

    ü  - edukovane, iskusne i stručne sudije,

    ü  - dobri međuljudski odnosi,

    ü  - redovne isplate plata i doprinosa,

    ü  - manji kolektiv kojim je lakše rukovoditi i upravljati.

    ü  - dužina trajanja sudskih postupaka,

    ü  - slaba edukacija sudskih izvršitelja,

    ü  - nepopunjenost kapaciteta (nedostatak daktilografskog osoblja).

     

     

     

     

     

     

     

    PRILIKE

    PRIJETNJE

    ü  - redovno finansiranje iz Budžeta (plate i doprinosi),

    ü  - donatorska sredstva.

    ü  - odlazak stručnih kadrova,

    ü  - tranzicija,

    ü  - kompleksan politički sistem i politička situacija u BiH,

    ü  - odluke Kriznih štabova o zabrani okupljanja,

    ü  - nedostatak finansijskih sredstava,

    ü  - smanjen priliv/broj predmeta,

    ü  - poteškoće oko uručenja pismena, zbog raseljenosti stanovništva (migracije),

    ü  - mediji.

     

     

     

    Sud će u narednom periodu nastojati da kroz identifikaciju svojih slabosti upotpuni radne kapacitete suda (nedostatak daktilografskog osoblja), a to sve kako bi realizovao u potpunosti svoje trogodišnje ciljeve, te pojačati kontrolu rada  na sudskim predmetima (kroz razne izvještaje o radu po predmetima, održavanjem sudijskih kolegija…) kako bi se smanjilo vrijeme trajanja sudskih postupaka, a u tom pravcu će se truditi da što više vrši edukaciju kako sudskog, tako i nesudskog osoblja (sudskih izvršitelja), s tim da objektivne okolnosti na koje sud ne može uticati prilikom realizacije postavljenih ciljeva, kao što su: migracije stanovništva, odlazak stručnih kadrova, nedostatak finansijskih sredstava, opštepoznata epidemiološka situacija sa virusom Covid – 19 i dr. mogu uticati na otežavanje ostvarenja postavljenih ciljeva ili čak na potpunu  nemogućnost realizacije istih.

     

     

    Pregled strateških ciljeva suda

     

     

    Naziv strateškog cilja (maksimalno 3-5 strateških ciljeva)

    Izvor

    (veza sa ciljevima iz strateškog okvira)

    Program u DOB-u

    (Upisati broj i naziv programa)

    Partneri

    (institucije sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja)

    1.        Povećanje efikasnosti na izvršnom referatu.

    Strateški plan VSTV

    Cilj: Unaprijediti učinkovitost suda

    411000 Plate,

    412000 Materijalni troškovi

    VSTV, Ministarstvo pravde

    Pokazatelji za krajnje rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021

    2022

    2023

    Prosječna dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima)

    183

    181

    179

    Broj sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama

    1 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    Broj održanih obuka

    1

    2

    2

    Broj podnesenih izvještaja

    1

    2

    3

     

     

     

    Naziv strateškog cilja (maksimalno 3-5 strateških ciljeva)

    Izvor

    (veza sa ciljevima iz strateškog okvira)

    Program u DOB-u

    (Upisati broj i naziv programa)

    Partneri

    (institucije sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja)

    2.        Smanjenje vremena trajanja postupaka u parničnom referatu.

    Strateški plan VSTV

    Cilj: Unaprijediti učinkovitost suda

    411000 Plate,

    412000 Materijalni troškovi

    VSTV, Ministarstvo pravde

    Pokazatelji za krajnje rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021

    2022

    2023

    Prosječna dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima)

    128

    126

    124

    Ukupan broj neriješenih parničnih predmeta

    40

    39

    38

     

    Naziv strateškog cilja (maksimalno 3-5 strateških ciljeva)

    Izvor

    (veza sa ciljevima iz strateškog okvira)

    Program u DOB-u

    (Upisati broj i naziv programa)

    Partneri

    (institucije sa kojima sud zajedno učestvuje u realizaciji strateškog cilja)

    3.        Poboljšati kvalitet rada suda.

    Strateški plan VSTV

    Cilj: Unaprijediti učinkovitost sudova

    411000 Plate,

    412000 Materijalni troškovi

    VSTV

    Pokazatelji za krajnje rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021

    2022

    2023

    Broj odluka koje su išle po žalbi

    141

    141

    141

    Broj potvrđenih sudskih odluka

    86

    88

    90

     

      

    B.      Trogodišnji ciljevi i aktivnosti po strateškim ciljevima

     

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.1.

     

     

    Smanjiti broj neriješenih predmeta za izvršene komunalne usluge za 5%

     

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja izvršnih predmeta u sudu (u danima)

    183

    181

    179

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    1.1.1.

    Održavanje sudijskih kolegija

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.1.2.

    Pojačana uloga predsjednika suda

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.1.3.

    Bolja iskorištenost radnog vremena

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.1.4.

    Analiza trajanja neriješenih izvršnih predmeta

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.1.5.

    Analiza razloga dugog trajanja predmeta

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.1.6.

    Prezentacija rezultata analiza na kolegijima

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda

     

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.2.

    Redovna edukacija sudija i sudskog izvršitelja

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Broj sudija i izvršitelja koji su prisustvovali obukama

    1 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    2 sudija, 1 izvršitelj

    Broj održanih obuka

    1

    2

    2

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    1.2.1.

    Pojačati edukaciju sudija i sudskog izvršitelja

    III i IV kvartal

    Sud

    1.2.2.

    Uspostaviti bolju saradnju između sudije i izvršitelja

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    1.2.3.

    Upućivati redovno inicijative za održavanje seminara vezanih za izvršni postupak

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

     

     

     

     

    Strateški cilj 1

    Povećati efikasnost na izvršnom referatu.

    Trogodišnji cilj 1.3.

    Pojačana kontrola i redovno izvještavanje o radu na izvršnim predmetima

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Broj podnesenih izvještaja

    1

    2

    3

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    1.3.1.

    Redovno održavanje sudijskih kolegija na kojima se izvještava o radu na izvršnim predmetima

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    1.3.2.

    Redovno tromjesečno izvještavanje predsjedniku suda o broju završenih i nezavršenih izvršnih predmeta

    III i IV kvartal

    Nosilac pravosudne funkcije - sudija

     

     

    Strateški cilj 2

    Smanjenje vremena trajanja postupka u parničnom referatu.

    Trogodišnji cilj 2.1.

    Bolje i čvršće rukovođenje postupkom

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Prosječna dužina trajanja parničnih predmeta u sudu (u danima)

    128

    126

    124

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    2.1.1.

    Smanjenje broja odloženih/odgođenih ročišta bez opravdanog razloga

    III i IV kvartal

    Nosilac pravosudne funkcije - sudija

    2.1.2.

    Analiza razloga odlaganja/odgađanja ročišta

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.1.3.

    Diskusija analize na sudijskim kolegijima

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

     

     

     

     

    Strateški cilj 2

    Smanjenje vremena trajanja postupka u parničnom referatu.

    Trogodišnji cilj 2.2.

    Veći angažman sudija na rješavanju sporova na miran način (sudskom nagodbom)

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Ukupan broj neriješenih parničnih predmeta

    40

    39

    38

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    2.2.1.

    Aktivna uloga sudije, uz poštovanje nezavisnosti i nepristrasnosti, u zaključenju sudske nagodbe

    III i IV kvartal

    Nosilac pravosudne funkcije - sudija

    2.2.2.

    Povećati broj edukacija sudija vezanih za rješavanje sporova na miran način

    III i IV kvartal

    Sud

    2.2.3.

    Identifikacija premeta mogućih za sudsku nagodbu

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda/sudija

    2.2.4.

    Održavanje sedmica sudske nagodbe u sudu

    III i IV kvartal

    Sud

     

     

    Strateški cilj 3

    Poboljšanje kvaliteta rada suda.

    Trogodišnji cilj 3.1.

    Donošenje sudskih odluka u zakonom propisanom roku

    Pokazatelji za izlazne rezultate

    Očekivani rezultati po godinama

    2021 (n)

    2022 (n+1)

    2023 (n+2)

    Broj odluka na koje je izjavljena žalba

    141

    141

    141

    Broj potvrđenih sudskih odluka

    86

    88

    90

    Redni broj

    Naziv aktivnosti za 2020. godinu

    Rok izvršenja

    (po kvartalima u 2021. godini)

    Nosilac (najmanji organizacioni dio)

    3.2.1.

    Pratiti praksu viših sudova i primjenjivati njihove pravne stavove kod donošenja prvostepenih odluka

    III i IV kvartal

    Sud

    3.2.2.

    Pojačati saradnju i komunikaciju sa drugim sudovima iz okruženja

    III i IV kvartal

    Sud/predsjednik suda

    3.2.3.

    Pojačana kontrola predsjednika suda u poštovanju propisanih rokova

    III i IV kvartal

    Predsjednik suda

    3.2.4.

    Redovno izvještavanje predsjedniku suda o razlozima (opravdanim i neopravdanim) u kašnjenju u donošenju odluka

    III i IV kvartal

    Sud