• logo
  • osnovna stranica
  • Основни суд у Новом Граду

    Иди на садржај
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Правилник о пријему поклона и репрезентацији

    19.04.2019.

    ОСНОВНИ СУД У НОВОМ ГРАДУ

    Број: 076-0-СУ-19-000333

    Дана, 18.04.2019.године.

     

     

     

    Поступајући према са одредбама Закона о судовима РС а у складу са одредбама Кодекса судијске етике те одредбама Смјерница за спречавање сукоба интереса у правосуђу донесених од стране ВСТВ БиХ (број 08-02-3-2078-1/2016 од 08.07.2016.године) предсједник Основног суда у Новом Граду доноси:

     

     

    П Р А В И Л Н И К

     

    О ПРИЈЕМУ ПОКЛОНА  И РЕПРЕЗЕНТАЦИЈИ

     

    Члан 1.

     

    Носиоцу правосудне функције се забрањује тражење или прихватање било каквог поклона или друге користи у вези са обављањем правосудне дужности.

     

    Члан 2.

     

    Ова забрана се односи на странке у предметима, њихове заступнике, чланове породица странака те сваког појединца који носиоцу правосудне функције понуди поклон или другу корист везану за поступање или пропуштање у обављању правосудне функције.

     

    Члан 3.

     

    Носилац правосудне функције неће свјесно дозволити судском особљу или другим запосленима под његовим надзором да приме поклон или другу корист у вези са обављањем дужности у правосуђу.

     

    Члан 4.

     

    Носилац правосудне функције не би требао користити углед своје позиције ради стицања новчане или друге користи за себе или другу особу.

     

    Члан 5.


    Забрана тражења или прихватања поклона или друге врсте користи у вези са обављањем правосудне функције се односи и на чланове породице и домаћинства носиоца правосудне функције.

     

    Члан 6.

     

    Носилац правосудне функције би требао упознати чланове своје ближе породице о етичким аспектима примања недозвољених поклона или друге користи и упозорити их да не би требали прихватати недозвољене поклоне и друге користи, посебно имајући у виду перцепцију јавности о независности и непристрасности носиоца правосудне функције.

     

     

    Члан 7.

     

    Забрана тражења или прихватања поклона или друге врсте користи је без временског ограничења.

     

    Члан 8.

     

    Информативни материјал као што су књиге, извјештаји, часописи, календари, носачи података, учешће у едукацији и конференцији (које не укључују путне трошкове или другу надокнаду) се не сматрају поклоном.

     

    Члан 9.

     

    Књиге и носачи података као и други материјали које издавачи достављају носиоцима правосудних функција без накнаде а за службену употребу, се изузимају од забране примања поклона и других користи у вези са обављањем правосудне функције.

     

    Члан 10.

     

    Примање поклона или других користи од сродника или блиских пријатеља је прихватљиво уколико не постоји веза са обављањем правосудне функције и рада на предметима тј. уколико не постоје разлози за изузеће носиоца правосудне функције или ако се особе које се сматрају сродницима и блиским пријатељима не понашају као посредници трећих лица.

     

    Члан 11.

     

    У посебним приликама као што су вјенчања, рођендани и слично, носилац правосудне функције може прихватити поклон или другу корист и од других лица уколико не постоје разлози за изузеће носиоца правосудне функције, уколико такав поклон не изазива сумњу о непримјереном утицају те уколико је вриједност поклона у складу са приликом и њиховим међусобним односом.

     

    Члан 12.

     

    Плаћени трошкови путовања (путни трошкови, смјештај и храна) која су везана за учешће у правосудним, образовним, невладиним и владиним програмима, који су намјењени унапређењу Закона и правног система су дозвољени, с тим да би висина трошкова требала одговарати разумним трошковима путовања.

     

    Члан 13.

     

    Носилац правосудне функције може затражити и добити кредит под условима који се примјењују на све грађане, те у вриједности која је доступна и другим грађанима.

     

    Члан 14.

     

    Носилац правосудне функције не треба прихватити попуст или бесплатну услугу од било којег правног или физичког лица који нису једнаки и доступни другим грађанима.

     

      

    Члан 15.

     

    Носилац правосудне функције може добити стипендију под истим условима и на основу истих критерија као и други пријављени кандидати.

     

    Члан 16.

     

    Носилац правосудне функције може прихватити гостопримство примјерене вриједности. Гостопримство чија вриједност прелази разумну висину трошкова се сматра недозвољеним поклоном.

     

    Члан 17.

     

    Носилац правосудне функције треба избјегавати ситуације у којима би му неко могао понудити недозвољен поклон или другу корист.

     

    Члан 18.

     

    Уколико носилац правосудне функције несвјесно прими недозвољен поклон или другу корист, требао би тај поклон што прије вратити или даваоцу поклона исплатити противвриједност  те о томе обавијестити руководиоца правосудне институције и сачинити службену забиљешку.

     

    Члан 19.

     

    Уколико се из било којег разлога поклон не може одбити или вратити о пријему поклона се обавјештава руководилац правосудне институције и сачињава службена забиљешка.

     

    Члан 20.

     

    Носилац правосудне функције треба у финансијском извјештају ВСТВ-у навести тачне и потпуне информације о примљеним поклонима.

     

    Члан 21.

     

    У случају недоумице о поступању у случају понуде или прихватања поклона или друге користи носилац правосудне функције би требао затражити мишљење Сталне комисије за судијску и тужилачку етику, независност и неспојивост.

     

    Члан 22.

     

    Прихватање поклона или награда чија је намјена непримјерено утицање на одлуке или поступке судија, укључујући и случајеве када поклон или награда само одају утисак непримјереног утицаја, представља дисциплински прекршај.

     

    Члан 23.

     

    Овај Правилник ступа на снагу осам дана од дана објављивања на огласној табли суда и на Wеб страници суда.

     

                                                                                                     Предсједник суда:

                                                                                                       Ђајић Миодраг

     

    526 ПРЕГЛЕДА
    Пратећи документи
  • Правилник
  • Правилник о успостављању и раду комисије за јавне набавке

    17.04.2019.

    ОСНОВНИ СУД У НОВОМ ГРАДУ

    Број:  076-0-СУ-19-000322

    Дана, 17.04.2019.године.

     

     Поступајући у складу са одредбама Закона о судовима РС а на основу одредаба члана 13 став 2 Закона о јавним набавкама (Сл.гласник БиХ бр. 39/14) предсједник Основног суда у Новом Граду, доноси сљедећи:

    П Р А В И Л Н И К

    О УСПОСТАВЉАЊУ И РАДУ КОМИСИЈЕ ЗА ЈАВНЕ НАБАВКЕ

     

    Члан 1.

     Правилником о успостављању и раду комисије за јавне набавке (у даљем тексту: Правилник) ближе се уређују питања везана за успостављање и рад комисије за јавне набавке у Основном суду у Новом Граду (у даљем тексту: комисија) у складу са чланом 13 Закона о јавним набавкама (Сл.гласник БиХ бр. 39/14), (у даљем тексту: Закон).

    Члан 2.

    УСПОСТАВЉАЊЕ КОМИСИЈЕ

     Предсједник суда обавезан је интерним актом у форми рјешења  именовати комисију у поступцима јавне набавке. 

    Члан 3.

     ИМЕНОВАЊЕ ЧЛАНОВА КОМИСИЈЕ

     

    1)Приликом именовања чланова комисије води се рачуна да већина чланова комисије познаје прописе о јавним набавкама и да најмање један члан комисије посједује посебну стручност у области предмета јавне набавке.

    2)По потреби, предсједник суда именује и секретара комисије без права гласа који врши административне послове за комисију, припрема записник са састанка комисије и извјештај о раду комисије, води документацију и врши друге послове које захтјева предсједавајући комисије.

    3)Предсједник суда на интервју судијског колегија и чланова комисијеможе ангажовати вањског стручњака за случајеве гдје предмет јавне набавке захтјева специфично техничко или специјализовано знање које иначе није доступно унутар суда.

     

    Стручњаци ангажовани на овај начин немају право гласа.

     

    4)Вањски стручњак који учествује у раду комисије даје своје писмене препоруке комисији.

     

    Уколико комисија не прихвати препоруку вањског стручњака дужна је своју одлуку писмено образложити.

    Члан 4.

     

    ПОСЛОВИ КОМИСИЈЕ ЗА ЈАВНЕ НАБАВКЕ

     

    1)У рјешењу о именовању комисије потребно је утврдити послове које комисија треба извршити те јој се у сврху испуњавања одређених послова дају потребна овлаштења у складу са Законом.

    2)Послови комисије укључују:

    а)отварање захтјева за учешће

    б)отварање понуда

    ц)преглед оцјене и успоређивање понуда

    д)сачињавање записника о оцјени понуда који садржи и извјештај о поступку јавне набавке и препоруку за доношење одлуке о одабиру најповољнијег понуђача или одлуке о поништењу поступка јавне набавке. 

    Члан 5.

     

    1)Приликом именовања комисије уговорни орган води рачуна да:

    а) се комисија састоји од најмање три члана. У случају уговора чија процјењена вриједност представља вриједносни разред из члана 14 став 2 и 3 Закона, комисија се састоји од најмање пет чланова.

    а)Број чланова комисије мора бити непаран

    2)Предсједник суда именује комисију из реда запослених у суду

    3)Предсједник суда између чланова комисије именује предсједавајућег комисије који координира рад комисије и одређује конкретна задужења у погледу административних и техничких послова за рад комисије. 

    Члан 6.

     ОБАВЕЗЕ ЧЛАНОВА КОМИСИЈЕ ЗА НАБАВКЕ

     

    1)Приликом именовања комисије предсједник суда води рачуна да укомисију не именује особе које би могле бити у директном или индиректном сукобу интереса који је у вези са конкретним поступком јавне набавке.

    2)У комисију не могу бити именоване одговорне особе које на било који начин доносе одлуке везано за поступак јавне набавке или исте одобравају.

    3)Обавеза је члана комисије да током цијелог поступка набавке пријави постојање могућег сукоба интереса уговорном органу ради искључења из даљњег рада комисије и именовања замјенског члана.

    4)Прије почетка рада сваки члан комисије, секретар и стручњак ангажован изван уговорног органа, потписује изјаву о непристрасности и повјерљивости те непостојању сукоба интереса у складу са чланом 11 Закона односно да је упознат са одредбама члана 52 Закона, односно да је упознат са обавезом да током цијелог поступка рада у комисији је дужан пријавити могући сукоб интереса и тражити искључење из рада комисије.

    5)Уколико неки од именованих чланова комисије или секретар утврди да због могућег сукоба интереса није подобан да учествује у одређеном поступку јавне набавке, дужан је о томе обавијестити предсједника суда и са образложењем тражити изузеће у којем случају се именује замјенски члан комисије.

    6)Предсједник суда не може за члана комисије или секретара именовати лице за које има сазнања да је у посљедњих пет година надлежни суд донио пресуду којом је утврђено да је то лице починило кривично дјело које садржи елементе корупције, прања новца или примања или давања мита, кривотворења, злоупотребе положаја и овлаштења. У изјави о непристрасности и повјерљивости из става 4. овог члана сваки члан комисије даје изјаву везано за овај став.

    7)Обавеза је сваког члана комисије и секретара да повјерене послове и задатке дате у рјешењу о именовању комисије обавља у складу са процедурама у садржају и форми која је прописана Законом или подзаконским актима, односно актима уговорног органа, те сходно томе да сачињавају одговарајуће записнике, извјештаје и друге акте.

    Члан 7.

     РАД КОМИСИЈЕ

    1)Комисија дјелује у име уговорног органа (Основног суда у Новом Граду) у границама датог овлаштења.

    2)Рад комисије обухвата:

    а)Комисија дјелује од дана доношења рјешења о њеном именовању до окончања свих послова везаних за јавну набавку које јој у писменој форми повјери уговорни орган.

    б)Комисија сачињава записнике, извјештаје и друге акте у садржају и форми прописаној Законом, подзаконским актима и општим актима уговорног органа.

    ц)Комисија након окончаног поступка доставља предсједнику суда препоруку заједно са извјештајем о раду и разлозима давања такве препоруке те даје приједлог одговарајуће одлуке која се односи на најповољнијег понуђача.

    д)Предсједник суда може прихватити препоруку комисије или исту одбити ако је приједлог незаконит.

    е)У случају да предсједник суда не прихвати препоруку комисије и приједлог одлуке, дужан је дати писмено образложење свог поступања тј. у чему се састоји незаконитост те тражити да се отклони иста.

    ф)Коначну одлуку о додјели уговора доноси предсједник суда.

    г)Обавеза је предсједника суда или секретара комисије уколико је исти именован, да након окончања поступка набавке цјелокупан предмет  са свим документима поступка набавке од одлуке о покретању поступка набавке до обавјештења о додјели уговора архивира у складу са општим актима који уређују питање канцеларијског и архивског пословања. 

    Члан 8.

     НАЧИН ГЛАСАЊА И ОДЛУЧИВАЊА КОМИСИЈЕ ЗА НАБАВКЕ

     

    Комисија за набавке доноси одлуке простом већином од укупног броја чланова.

     Члан 9.

     ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

     

    Овај правилник ступа на снагу даном доношења и истиће бити објављен на Веб страници Основног суда у Новом Граду.

                                                                                                                 Предсједник суда:

                                                                                                                    Ђајић Миодраг

     

    • 1 - 3 / 3
    • 1